تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۲۳:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188953

رئیس سازمان سینمایی در جلسه شورای بین‌الملل سینما در واکنش به هتک حرمت به ساحت قران کریم از سوی یک شهروند سوئدی گفت: از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره های مختلف ایران خودداری می شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به اینکه اسلام ستیزی و هجمه علیه اعتقادات مسلمانان رفتاری مشکوک از سوی برخی جریان‌های امنیتی و اندیشگی غربی است، افزود: جریاناتی در غرب همواره، در صدد آن هستند با تحقیر، تخریب و ستیز با ارزش‌های سایر ادیان به ویژه اسلام، خوی استعماری خود را پشت نقاب «حق آزادی بیان» پنهان کنند.

وی، با اشاره به اینکه رفتار زشت اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب بار دیگر تکرار شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه غرب به جای گفتمان برای فهم بهتر اشتراکات دینی و نزدیکی ادیان الهی همواره، بر تنور تخریب، تهدید، انزوا، تخاصم و نفرت دینی دمیده است. راهبرد اشتباهی که با واکنش مسلمانان غیرتمند و شریف و آزادیخواهان جهان روبرو شده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه دست‌های صهیونیسم جهانی در این گونه ماجراجویی‌ها دیده می‌شود، تاکید کرد: این گونه اقدامات، رفتار و پدیده فردی منتزع از حرکت خزنده صهیونیسم جهانی در راستای گسترش اسلام هراسی ارزیابی نمی‌شود و باید آن را بخشی از پازل از پیش طراحی شده صهیونیست‌ها برای ایجاد جنگ‌های مذهبی دانست. تفکری که قصد دارد جامعه جهانی را در قرن حاضر با جنگ‌های صلیبی جدید گرفتار حرمان و چالش کند.

خزاعی با اشاره به رویکرد خصمانه و به دور از منطق دیپلماسی و حقوق بین‌الملل دولت سوئد در این زمینه تصریح کرد: سازمان سینمایی ضمن محکوم کردن این گونه رفتارها تا تغییر رویکرد دولت سوئد از پذیرش محصولات این کشور در جشنواره های مختلف ایران خودداری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این تصمیم، سریع‌ترین واکنش برای همصدایی با جامعه جهانی علیه این گونه هتک حرمت‌هاست، تاکید کرد: اولویت ما قطعا، اهتمام به تولید آثار فرهنگی و تبیین وجوه استدلالی دین با عنایت به پشتوانه های غنی اسلام و سیره اهل بیت(ع) در محاجه وگفتگو با ادیان، حتی، با افراد متهتک است و باید از طریق تولید محتوا در تمامی ساحت ها یعنی فیلم سینمایی, کوتاه, مستند و پویانمایی به چنین رفتارها پاسخ دهیم.

خزاعی گفت: هتک حرمت به قران کریم یک اتفاق سیاسی نیست بلکه توهین آشکار به هر مسلمان در سراسر جهان است و شایسته است جامعه هنری و سینمایی‌ایران و جهان علیه این موضوع واکنش نشان دهند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها