با رویکارآمدن دکتر عباس صالحی، این کمیته همچنان به کار خود ادامه داد و دکتر صالحی نیز همچنان عنوان کرد که پای مجوزهای فیلمها خواهیم ایستاد. قرارداد نمایش «عصبانی نیستم» برای ۱۲ مهرماه ۱۳۹۶ ثبت شد که در نهایت سازمان ترجیح داد «خانه دختر» را به نمایش درآورد. سرانجام پس از کشوقوسهای فراوان، قرارداد نمایش فیلم برای ۲۹ آذرماه به ثبت رسید. همه شرایط برای اکران «عصبانی نیستم» آماده بود که ناگهان مصاحبهای از علی سرتیپی مبنیبر انصراف اکران «عصبانی نیستم» بر خروجی خبرگزاری ایسنا منتشر شد. این مصاحبه بلافاصله با تکذیب علی سرتیپی روبهرو شد و سرتیپی تأیید کرد پای اکران فیلم خواهد ایستاد. علی سرتیپی درباره اکران فیلم «عصبانی نیستم» به ایسنا گفته بود: «با وجود آمادگی برای اکران فیلم طبق قرارداد منعقدشده در شورای صنفی نمایش به دلیل تراکم فیلمها، تصمیم گرفتیم فیلم در تاریخ دیگری بهجز ۲۹ آذرماه اکران شود، بنابراین با هماهنگی اداره کل سینمای حرفهای و شورای صنفی نمایش، تصمیم به تعویق اکران «عصبانی نیستم» گرفتیم».
غلامرضا موسوی، شریک سرتیپی در «فیلمیران»، هم اعلام کرده بود: « دفتر سینمای حرفهای سازمان سینمایی، مجوزهای لازم برای نمایش فیلمهای رفعتوقیفشده را نمیدهد». همچنین اظهارنظر توییتری ابراهیم داروغهزاده، معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، در جای خود قابلتأمل است. داروغهزاده در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است: «فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» دارای پروانه نمایش قانونی است و با توجه به اصلاحات انجامشده، هیچ مشکلی برای اکران عمومی نداشته و ندارد و حتما در زمان مناسب اکران خواهد شد. مخالفان فیلم نیز حتما پس از نمایش عمومی متوجه اشتباه در قضاوت زودهنگامشان خواهند شد».بااینحال نظر رضا درمیشیان، کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» که سالهاست سکوت کرده و حتی از ابراز نظر درباره اتفاقات پیرامون فیلمش امتناع کرده، در این روزها مهم است. او در پاسخ به سؤال «شرق» مبنیبر اینکه واکنش شما به عدم اکران فیلم چیست، به این نوشته بسنده کرد و گفت: «عصبانى نیستم!!!» اما بىنهایت ناامید، ناامید، ناامید، غمگین، دلسرد، تنها، تنها، تنهاتر، افسرده، تلخ، تلختر هستم. عصبانى نیستم!!! اما با اشک نوشتم، با اشک ساختم و با اشک شاهد اتفاقاتش هستم. صدهابار بازبینى در شوراهاى مختلف، دریافت پنج پروانه نمایش و سهبار ثبت تاریخ اکران در شوراى صنفى، بالاوپایینرفتنهاى مختلف و… و… . من بهعنوان تهیهکننده و کارگردان فیلم «عصبانى نیستم!» بههیچعنوان از اکران انصراف ندادهام و تمامى نقلقولهایى را که مىشود تکذیب مىکنم و همچنان پیگیر نمایش این فیلم هستم. عصبانى نیستم!!! هرچند فیلمم بهراحتى ذبح و قربانى مىشود، چون سازندهاش در هیچ اردوگاه سیاسىاى نیست و هیچ پشتوانهاى ندارد. عصبانى نیستم!!!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- سینما با چند فیلم اکران نشده به استقبال نوروز میرود؟
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- تهیهکننده فیلم مطرح کرد؛ امکان توقیف «برادران لیلا» وجود دارد؟
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- «مجبوریم» بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول شد
- ویدئویی از داریوش مهرجویی در سالروز تولدش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





