روزنامه زنجیرهای «شرق» بار دیگر و به بهانهای دیگر به مطرح کردن جاسوس انگلیس، ابراهیم گلستان پرداخت و این بار با انتشار نامه وی به پرویز جاهد (یکی از فیلمبازهای خارج نشین) درباره بهرام بیضایی (فیلمساز فراری از وطن) در واقع به خیال خود با یک تیر، دو نشان زد!
شرق ضمن ردیف کردن القاب دهن پرکنی همچون «نویسنده و فیلمساز برجسته ایران» برای ابراهیم گلستان (که بعد از سال ۱۳۵۲ که به عنوان جاسوس انگلیس از ایران اخراج شد، یعنی در طول حدود ۴۵ سال، دیگر نه فیلمی ساخته و تقریبا نه چیزی به عنوان قصه و داستان نوشته است!) نامه وی را تمجید از بیضایی به شمار آورده است.
در نامه فوق که ظاهرا به دلیل نمایش یکی از فیلمهای بیضایی در اسکاتلند و عدم اطلاع گلستان از جلسهای با حضور بیضایی بوده، گلستان(علیرغم همه بدگوییهای قبلی و با وجود ادامه همان لحن بیادبانه در همین نامه نسبت به دیگران) ضمن اینکه ادعا میکند به جز فیلم «باشو غریبه کوچک»، هیچکدام از فیلمهای بیضایی (از جمله فیلم نمایش داده شده در اسکاتلند)را ندیده! اما عجالتا بیضایی را تنها کسی میداند که میبایست کاری در حق وی انجام میداده اما نتوانسته است! (با وجود ادعاهای پرطمطراق گلستان و مجیزگویانش مبنی بر تبحر وی در نویسندگی، جملات و عباراتنامه بسیار الکن و ناواضح است!)
در بخشی از نامه هم به تلاش عباس میلانی (ضد انقلاب فراری و همکار موسسه صهیونیستی هوور) اشاره شده که توانسته بیضایی را در آمریکا مشغول سازد. قابل ذکر اینکه میلانی در طول این مدت علاوه بر ایجاد کار برای بیضایی، به منظور تشویقش به ماندن در آمریکا، جوایزی را هم برایش تدارک دیده از جمله جایزه بنیاد موسوم به فرهنگ که توسط گروهی از ایرانیهای دو رگه فراری تشکیل شده؛ افرادی که اغلب در آستانه انقلاب اسلامی به خارج کشور فرار کردند. جوایز این بنیاد اغلب به بهاییان فراری، ضد انقلابیون و یا جاسوسهای شناخته شده اعطاء شده است.
فی المثل پیش از بیضایی علاوه بر خود «عباس میلانی»، «احسان یار شاطر» (بهایی وابسته به دربار شاه که مبلغ هنگفتی از بیتالمال غارت کرد و در آمریکا ماندگار شد)، «ریچارد نلسون فرای» (از جاسوسان مشهور سازمان CIA که همراه آرتور پوپ در تحریف تاریخ و غارت آثار باستانی ایران نقش عمدهای داشت)، «امین بنانی» (دیگر بهایی فراری)، «حسین ضیایی» (ضد انقلابی فراری) و «هوشنگ سیحون» (بهایی وابسته به دربار پهلوی) نیز این جایزه را به عنوان میراث فرهنگی یا دستاورد فرهنگی دریافت کرده بودند!
جایزه دیگری که در این مدت با پادرمیانی عباس میلانی به بیضایی داده شده، جایزه متعلق به یک زن ثروتمند با نام «دریاباری» و بنیادی به نام وی بوده که اساس کمکهایش به ضدانقلابیون فراری به خصوص اعضای فرقه ضاله بهاییت است و از همین روی نیز اغلب جوایز یاد شده نیز به جز بیضایی به همین بهاییان فراری رسیده؛ مانند «هوشنگ سیحون»، «احسان یارشاطر» و… و البته ضد انقلابیون خارج نشین و وابستگان محافل صهیونی همچون «ایرج پزشکزاد» و «شهرنوش پارسی پور» و…
گفتنی است نشریات و روزنامههای زنجیرهای معمولا اخبار و گزارشهای بنیاد «دریاباری» و فعالیتهای آن را به طور کامل پوشش دادهاند!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی
- کالبد شکافی کارنامهی سینمایی بهرام بیضایی/ نگاهی به کتاب «موزاییک استعارهها»
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- بهرام بیضایی: من هزار سال بعد از مرگم هم فکر نمیکنم از ما گذشته
- اکران «دونده» در جشنواره فیلم ویسکانسین آمریکا
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- قربانیانِ یک قانونِ نادرست
- عکسی زیرخاکی از حاشیه اجرای نمایش «سلطان مار» بیضایی
- تهرانی که اشغال بود/ ادای احترام «خاتون» به بهرام بیضایی
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- وقتی عدنان «باشو» شد
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- باغ را فراموش نکن
- بر سر چهار راه خویشتن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند