روزنامه زنجیرهای «شرق» بار دیگر و به بهانهای دیگر به مطرح کردن جاسوس انگلیس، ابراهیم گلستان پرداخت و این بار با انتشار نامه وی به پرویز جاهد (یکی از فیلمبازهای خارج نشین) درباره بهرام بیضایی (فیلمساز فراری از وطن) در واقع به خیال خود با یک تیر، دو نشان زد!
شرق ضمن ردیف کردن القاب دهن پرکنی همچون «نویسنده و فیلمساز برجسته ایران» برای ابراهیم گلستان (که بعد از سال ۱۳۵۲ که به عنوان جاسوس انگلیس از ایران اخراج شد، یعنی در طول حدود ۴۵ سال، دیگر نه فیلمی ساخته و تقریبا نه چیزی به عنوان قصه و داستان نوشته است!) نامه وی را تمجید از بیضایی به شمار آورده است.
در نامه فوق که ظاهرا به دلیل نمایش یکی از فیلمهای بیضایی در اسکاتلند و عدم اطلاع گلستان از جلسهای با حضور بیضایی بوده، گلستان(علیرغم همه بدگوییهای قبلی و با وجود ادامه همان لحن بیادبانه در همین نامه نسبت به دیگران) ضمن اینکه ادعا میکند به جز فیلم «باشو غریبه کوچک»، هیچکدام از فیلمهای بیضایی (از جمله فیلم نمایش داده شده در اسکاتلند)را ندیده! اما عجالتا بیضایی را تنها کسی میداند که میبایست کاری در حق وی انجام میداده اما نتوانسته است! (با وجود ادعاهای پرطمطراق گلستان و مجیزگویانش مبنی بر تبحر وی در نویسندگی، جملات و عباراتنامه بسیار الکن و ناواضح است!)
در بخشی از نامه هم به تلاش عباس میلانی (ضد انقلاب فراری و همکار موسسه صهیونیستی هوور) اشاره شده که توانسته بیضایی را در آمریکا مشغول سازد. قابل ذکر اینکه میلانی در طول این مدت علاوه بر ایجاد کار برای بیضایی، به منظور تشویقش به ماندن در آمریکا، جوایزی را هم برایش تدارک دیده از جمله جایزه بنیاد موسوم به فرهنگ که توسط گروهی از ایرانیهای دو رگه فراری تشکیل شده؛ افرادی که اغلب در آستانه انقلاب اسلامی به خارج کشور فرار کردند. جوایز این بنیاد اغلب به بهاییان فراری، ضد انقلابیون و یا جاسوسهای شناخته شده اعطاء شده است.
فی المثل پیش از بیضایی علاوه بر خود «عباس میلانی»، «احسان یار شاطر» (بهایی وابسته به دربار شاه که مبلغ هنگفتی از بیتالمال غارت کرد و در آمریکا ماندگار شد)، «ریچارد نلسون فرای» (از جاسوسان مشهور سازمان CIA که همراه آرتور پوپ در تحریف تاریخ و غارت آثار باستانی ایران نقش عمدهای داشت)، «امین بنانی» (دیگر بهایی فراری)، «حسین ضیایی» (ضد انقلابی فراری) و «هوشنگ سیحون» (بهایی وابسته به دربار پهلوی) نیز این جایزه را به عنوان میراث فرهنگی یا دستاورد فرهنگی دریافت کرده بودند!
جایزه دیگری که در این مدت با پادرمیانی عباس میلانی به بیضایی داده شده، جایزه متعلق به یک زن ثروتمند با نام «دریاباری» و بنیادی به نام وی بوده که اساس کمکهایش به ضدانقلابیون فراری به خصوص اعضای فرقه ضاله بهاییت است و از همین روی نیز اغلب جوایز یاد شده نیز به جز بیضایی به همین بهاییان فراری رسیده؛ مانند «هوشنگ سیحون»، «احسان یارشاطر» و… و البته ضد انقلابیون خارج نشین و وابستگان محافل صهیونی همچون «ایرج پزشکزاد» و «شهرنوش پارسی پور» و…
گفتنی است نشریات و روزنامههای زنجیرهای معمولا اخبار و گزارشهای بنیاد «دریاباری» و فعالیتهای آن را به طور کامل پوشش دادهاند!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- یادداشت بهرام بیضایی در یادبود ناصر تقوایی؛ آخرین درس
- باشو، غریبهای که «شازده کوچولو»ی سینمای ایران است
- یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما/ سینما با طعم مارتادلا
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- در هشتاد و دومین دوره جشنواره؛ «باشو غریبه کوچک» از ونیز جایزه گرفت
- نسلی که بهرام بیضایی را نمی شناسد و کتابهایی که مرجوع می شود
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





