شهاب حسینی پس از اختتامیه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، در صفحه اینستاگرامش در واکنش به نادیده گرفته شدن فیلم «رها» در اهدای جوایز، متنی منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در متن حسینی آمده است:
«سلام
خدای دهنده عزت و گیرنده آن را بر گفته خود گواه میگیرم.
رها، برای بنده کوچک و گروه سازنده آن، انگیزهای بزرگتر، فراتر و عمیقتر از حضور در جشنواره و کسب عنوان داشت که مدتهاست میلی بودن آن به یقین همگان رسیده است.
رها، حکایت همدلی، همدردی و غمخواری ما بود با مردمی که هر روز بیش از پیش زندگی خود را در رویارویی با مشکلات معیشتی و اقتصادی در محاصره حلقه تنگ فقر مییابند. مشکلاتی که بیش از هر چیز عزت نفس و غرور آنان را هدف قرار داده است.
مردمی که روز به روز رویاهای خود را در برخورداری از یک زندگی حتی معمولی، دست نیافتنیتر میبینند.
مردمی که در نگاه این روزهایشان، حسرت گذشته نگرانی حال و ابهام آینده موج میزند. رها، قصه غصه ما از شرایط مردمی است که این انقلاب، روی دوش و بر گرده آنان به چهل و شش سالگی رسیده است، و حال آنکه از فحوای دل و عمق خیال آنان که جویا شوی، چنانکه دستشان برسد، در آرزوی جلای وطن و رفتن از این سرزمین هستند.
ما را دیگر شادمانیهای زودگذر، برآمده از سلیقههای سطحی شما، کارساز نیست.
مدتهاست که نیست.
ما به دنبال شعفیم؛ شعفی که مولود امید است.
امیدی که در زندگی ما، دیر زمانی است که به سردی گراییده و ما را در معرض بزرگترین معصیت بشری، که همانا ناامیدی از رحمت خداست، قرار داده است.
باز، اما چشم امید ما به وعده حق خداست که فرمود:
به راستی پس از هر سختی، آسانی است.
آمین یا یگانه تنها، یا یگانه آشنا
سید شهاب الدین حسینی»
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «رها»/ رهایی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- استانداردهای یک کمپانی حرفهای
- با مشخص شدن نمایش فیلمهای بخش ویژه؛ «بی سر و صدا» در جشنواره فجر اکران نمیشود
- «شوهر ستاره»؛ حقیقتی منبعث از زندگی و تجربهی زیستهی بخشی از زنان
- هیولایی باستانی
- خرد کمتر لذت بیشتر
- با سانسورچی همراه نشویم، بر سرش فریاد بزنیم
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جمال و رومئو، ژولیت و شاه
- فیلمهایی در بستر نگاه گیشهای و ملودرامی غافلگیرکننده در سینمای ایران
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- جشنواره مجارستانی به «مرثیهای برای ایل» جایزه داد
- بستههای ویژه و عیدی همراه اول بهمناسبت نیمه شعبان
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- آیین پایانی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- به بهانه اعلام اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- از فیلمهای نصحیتگونه و سفارشی تا بازی میخکوبکننده یک بازیگر
- تنوع ژانر؛ به چه قیمتی؟!
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «رها»/ رهایی
- آخرین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- یک اثر قابل اعتنا، رژه یک فیلم روی اعصاب و کارگردانی که دیر رسید
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- «خاتی»؛ در حلقه داستان تکراری و نخنما
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- معرفی برگزیدگان جشنواره رتردام
- وقت اعتراض به توقیف و ممیزی نرسیده است؟!
- استانداردهای یک کمپانی حرفهای
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند