تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۲۱:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68266
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر دسترسی شفاف به اطلاعات، از بررسی گزارش‌های مربوط به مسایل مالی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش سینماسینما، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شفاف سازی نحوه هزینه‌کرد بودجه جشنواره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و جهانی و اعلام جزییات هزینه‌ها که این روزها در رسانه‌ها محل بحث است، گفت: «من در برنامه‌ها عرض کردم و در جمع مدیران هم گفتم که شفافیت یکی از سرفصل های جدی وزارتخانه است و این مساله نه تنها در رویدادها بلکه در قراردادها باید جاری و ساری باشد.»

او ادامه داد: «مردم حقشان است در جریان بودجه‌ها و هزینه‌ها باشند و همین باعث می‌شود ما یک ناظر بیرونی در زمینه‌های فساد داشته باشیم تا هرگونه اشتباه احتمالی را کاهش دهیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «هر رویدادی چه کوچک و چه بزرگ باید هزینه‌هایش مشخص باشد و به مردم عرضه شود. قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را هم اول خود ما به عنوان متولیان وزارت ارشاد باید بدان پایبند باشیم. شهروندان جامعه حق دارند بدانند پولی که از آنها به عنوان مالیات گرفته می‌شود یا از پول نفت هزینه می شود چگونه و کجا مصرف می‌شود.»

صالحی با بیان اینکه او از ابتدای سال در معاونت فرهنگی این موضوع را کلید زده است، گفت: «برنامه داریم از شش ماه دوم سال درباره همه رویدادها در بخش مالی شفاف سازی کنیم و به شورای معاونان هم ابلاغ شده است.»

او در پاسخ به این پرسش که به طور خاص درباره بودجه جشنواره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر شفاف سازی می شود یا خیر، گفت: «من گزارش رسانه‌ها را دیدم و برای بررسی به کارشناسان ارسال کردم. نظر خاصی ندارم که درباره بودجه این جشنواره اطلاع رسانی نشود. موضوع اصلی من اما این است که از ابتدا باید درباره یک رویداد شفافیت های لازم وجود داشته باشد.»

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها