در پی انتشار غیرقانونی فیلم کاناپه در پلتفرم های غیر مجاز کیانوش عیاری کارگردان صاحب نام ایران در نامه ای که اختصاصی به خبرآنلاین ارسال کرده است، تاکید کرد: از نمایش غیرقانونی و قاچاق این اثر در پلتفرمهای غیرمجاز ناراضی هستم. توقیف این فیلم هدیهای از سوی مسئولان وقت سینما بود و اکنون، انتشار غیرقانونی آن ضربهای مضاعف به حقوق مادی و معنوی من وارد خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، امروز سه شنبه هفتم اسفندماه فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری به شکلی غیرمجاز همچون بعضی دیگر از آثار توقیفی سینما ایران به شکلی مشکوک و غیررسمی و غیرقانونی در دسترس پلتفرمهای غیرمجاز قرار گرفت و انتشار یافت. اقدامی که موجب زیان مادی و معنوی سازندگان اثر میشود و هیچ کس جوابگوی آن نیست.
کیانوش عیاری نویسنده، کارگردان و تهیه کننده برجسته ایران در طی نامه ای نسبت به این اقدام غیر قانونی واکنش نشان داد و نوشت:
«مردم شریف ایران،
من، کیانوش عیاری، کارگردان فیلم کاناپه، قاطعانه اعلام میکنم که از نمایش غیرقانونی و قاچاق این اثر در پلتفرمهای غیرمجاز ناراضی هستم. توقیف این فیلم هدیهای از سوی مسئولان وقت سینما بود و اکنون، انتشار غیرقانونی آن ضربهای مضاعف به حقوق مادی و معنوی من وارد خواهد کرد.
فیلم کاناپه در سال ۱۳۹۵ با هزینه زیادی ساخته شد، و با توجه به نرخ تورم و شرایط اقتصادی کنونی، هرگونه نمایش غیرقانونی آن زیان جبرانناپذیری برای من به همراه دارد. این فیلم نیز، همچون دیگر آثارم از آبادانیها و شبح کژدم گرفته تا دو نیمه سیب، سفره ایرانی، بیدار شو آرزو، بودن یا نبودن و خانه پدری، هرگز فرصت نمایش عادی در سینما را نیافت و در مسیر اکران با موانع بیشمار مواجه شد.
از تمامی دوستداران سینما و مخاطبان آثارم تقاضا دارم که از تماشای نسخههای قاچاق کاناپه خودداری کنند. اگر در فضای مجازی به این فیلم برخورد کردید، با وجدانی آسوده از انتشار و تماشای آن بپرهیزید و نسخههای موجود را پاک کنید. این تنها راهی است که میتوانم در آینده، در شرایطی عادلانه و در فضایی مناسب، این فیلم را بهطور رسمی و شایسته به نمایش بگذارم.
با احترام،
کیانوش عیاری»
کیانوش عیاری متولد ۱۳۳۰ اهواز است و کارش را با نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم «تنوره دیو» در سینمای حرفه ای آغاز کرد. او که از نوجوانی فیلمسازی را دنبال کرده بود با تنوره دیو نشان داد سینماگری جدی و حرفه ای است. آبادانی ها اثر دیگر او بود که نشان سینمای اجتماعی ایران سینماگری متفاوت را کشف کرده است. عیاری برای فیلم آبادانیها در سال ۱۹۹۴ برندهٔ جایزهٔ پلنگ نقرهای جشنواره بینالمللی فیلم لوکارنو شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- «پیر پسر» قاچاق شد/ پرداخت خسارت سنگین در انتظار منتشرکننده فیلم
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





