تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۷:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 16041

عباس کیارستمی در سال ۱۹۹۷ میلادی توانست نخل طلای جشنواره کن را به سینمای ایران هدیه کند.

عباس کیارستمی

این روزها شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه در حال برگزاری است. این رویداد به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری جهان شناخته می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه ساله فیلم های مختلفی از سراسر جهان پس از گزینش هیات انتخاب در این جشنواره به نمایش در می آیند و در معرض داوری قرار می گیرند.

اما سینماگران ایرانی در طول سال های مختلف برگزاری این رویداد حضور موفقی را در آن تجربه کرده اند که در این میان عباس کیارستمی، هنرمند شهیر کشورمان در پنجاهمین دوره جشنواره کن در سال ۱۹۹۷ میلادی توانست نخل طلای این فستیوال را برای فیلم «طعم گیلاس» به دست آورد. بعدها مجله تایم این فیلم را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر تاریخ فستیوال کن معرفی کرد. علی رغم این که کیارستمی در سال های بعد فیلم های موفق دیگری ساخت اما همچنان هر زمان که اسمی از او به میان می آید کمتر کسی پیدا می شود که نام «طعم گیلاس» را در این میان از یاد ببرد. کیارستمی بی شک نام بزرگی در تاریخ جشنواره کن و سینمای جهان است.

این روزها فیلمساز مطرح کشورمان در بستر بیماری است و دوران نقاهت را در منزلش سپری می کند؛ برای او آرزوی سلامتی می کنیم تا بار دیگر شاهد هنرنمایی وی باشیم. بی شک خیلی ها در سراسر جهان منتظرند تا او دوباره فیلم بسازد.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها