تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۱۵:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 170707

دست اندرکاران جشنواره چهلم فیلم فجر در حالی که پس از تقریبا یک هفته از پایان این رویداد، برای اساسی‌ترین ابهاماتش پاسخگو نبوده‌اند، برای یک ویدیو در فضای مجازی که رسماً مشخص نیست از سوی چه کسانی منتشر شده، واکنش «صریح» شبانه نشان دادند.

به گزارش سینماسینما، دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر هنوز شفاف‌سازی نکرده‌اند که چرا سیمرغ مردمی فیلم فجر حذف شد، چرا در نحوه شمارش آراء مردمی دچار چالش شدند و سرانجام صورت مسأله را پاک کردند؟! چرا پاسخگوی تهیه‌کنندگان فیلم‌هایی که در رده‌بندی‌های آراء مردمی رتبه داشتند، نشدند؟ آن‌ها نه تنها توضیح شفافی ندادند بلکه حتی در اختتامیه این رویداد، قبل و پس از آن هم از مردمی که در روزهای جشنواره رأی دادند، عذرخواهی هم نکردند!

سوال مهم‌تر اینکه چرا دست ‌اندرکاران این رویداد درباره آراء داوران جشنواره فیلم فجر که دقایقی قبل از اختامیه لو رفت، هنوز پاسخ شفافی ندادند که چگونه نتوانستند از رأی داوران صیانت کنند و جذابیت اختتامیه را از این رویداد گرفتند؟ این در حالی است که در یک اظهارنظر جالب سایت منتشرکننده‌ی برگزیده‌ها را زیر سوال بردند و از خود نپرسیدند که چگونه نتیجه آراء در اختیار این سایت قرار گرفته است؟

از این پرسش‌های بی‌پاسخ که بگذریم، به این نکته هم باید اشاره کرد که در طول جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه پاسخ صریحی داده نشد که چرا واقعا ۲۳۰۰ کارت در محل اصلی برگزاری جشنواره و در شرایط پیک کرونا صادر شده و در دو سانس خاص، مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان مهمانان ویژه شد که باز هم مشخص نشد براساس چه هدف و ضرورتی این مهمانان ویژه باید در کنار اهالی رسانه فیلم می‌دیدند، آن هم در شرایطی که ویروس کرونا و سویه جدید آن امیکرون در حال جولان دادن بود و اتفاقا عده‌ای را هم در برج میلاد گرفتار کرد.

به هرحال با پاسخی که به تازگی جشنواره فیلم فجر  به یک ویدیو با منبع مجهول داده، این برداشت طبیعی پیش می‌آید که دست‌اندرکاران این رویداد، بیشتر نگران سوالات و ابهامات یک نگرش خاص هستند و فقط خود را ملزم به پاسخگویی به این  جناح خاص می‌دانند. درنتیجه سایر نگرش‌ها را شایان پاسخ دادن نمی‌دانند؟

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها