تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۰۹:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34574

ابد و یک روزفیلم «ابد و یک روز» طی کمتر از یک هفته چندین بار از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان روی آنتن رفته است و مسئولان سینمایی و قضایی اقدامی برای مبارزه جدی با پخش غیر قانونی فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای انجام نمی‌دهند.

به گزارش سینماسینما، باگذشت نزدیک به یک سال از اولین نمایش «ابد و یک روز» در جشنواره فیلم فجر و حضور آن در اکران نوروزی ۹۵، این فیلم از پنجشنبه هفته گذشته بالاخره در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. با ورود این فیلم به شبکه ویدیویی، پخش کننده که احتمال دانلود غیرقانونی این فیلم را می‌داد، همان ابتدا اعلام کرد که از سایت‌هایی که لینک دانلود این فیلم را بارگذاری کنند، شکایت خواهند کرد تا این‌گونه سایت‌ها فیلتر شوند.

اما ناگهان خبر رسید که تعداد لینک‌های دانلود «ابد ویک روز» بعد از گذشت یک روز از توزیع فیلم به رقم ۶۰۰ هزار رسیده است. در حالی که تنها چند روز از توزیع «ابد و یک روز» در شبکه نمایش خانگی می‌گذرد، بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به پخش غیر قانونی این فیلم هم روی آوردند.

«ابد و یک روز» با این‌که توانست در اکران عمومی به فروش بسیار بالایی برسد، اما قطعا تولیدکنندگان این فیلم روی میزان درآمد اولین ساخته سعید روستایی در شبکه نمایش خانگی، حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

با توجه به این‌که مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران بسیار زیاد هستند و به قول علی جنتی وزیر سابق ارشاد ۷۰ درصد مردم به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای می‌پردازند، پخش مکرر فیلم‌های سینمایی از این شبکه‌ها، باعث می‌شود که مخاطبان دیگر برای تهیه قانونی فیلم‌ها، اقدام نکنند و با خود بگویند در آینده این فیلم را از ماهواره خواهند دید، که به این ترتیب بیشترین ضرر را سازندگان فیلم‌های سینمایی متحمل می‌شوند.

در حالی که مسئولان قضایی نسبت به پخش تیزهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای موضع سرسختانه‌ای می‌گیرند و حتی تا تعلیق دفاتر پخش هم پیش می‌روند و از عنوان «جرم» برای تبلیغات ماهواره‌ای فیلم‌های روی پرده استفاده می‌کنند، اما زمانی که پای حمایت از سازندگان فیلم‌های سینمایی در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان می‌رسد، ترجیح می‌دهند سکوت کنند و اقدام خاصی در این باره انجام ندهند.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها