سینماسینما، امیرحسین علمالهدی
چیزی به نام مافیا در سینمای ایران نداریم و مافیا جایی شکل می گیرد که پول و منافع مادی زیادی وجود دارد و بالتبع سینما با گردش مالی اندک خود نمی تواند محل توجه مافیا بازان باشد اما نباید از پدرخوانده های کاغذی سینما غافل باشیم که نه تولید مهمی را در کارنامه دارند و نه نقشه راهی برای توسعه سینما!
این پدرخوانده های پوشالی بجز حسادت به بهترین ها و خراب کردن امور ماموریت دیگری ندارند و از هیچ راهی دریغ نمی کنند تا سنگ زیرپای دیگران بیندازند. پدرخوانده های کاغذی گویا قرار نیست بنحوی از سینما محو شوند و مشکل از جایی حادتر می شود که مسئولین و متولیانی که بالتبع باید در خدمت همه باشند فقط و فقط در خدمت این پدرخوانده های کاغذی هستند و نه به رقابت قائل هستند و نه به عدالت و فقط به فکر منافع شخصی خود و احیانا دور بری هایشان هستند!
پدرخوانده های کاغذی به دلیل بستر مستعد این سرزمین در تملق و چاپلوسی درحال تکثیرند و جایی که منافع شخصی مقدم گردد به منافع جمعی باید برای ادامه سالم آن فعالیت نگران بود و متاسفم که بگویم در سینما این اتفاق ناخوشایند درحال نهادینه شدن است و این زنگ خطر جدی است که سال ها صدایش در گوشمان پیچیده است…
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش علم الهدی به اتفاقات اخیر شورای صنفی نمایش
- برگزاری نشست آنلاین «سینمای ایران و پدیده کرونا»/ اکران آنلاین؛ ظرفیتی تازه برای سینمای ایران
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از اکران اینترنتی فیلمها
- واکنش امیر حسین علم الهدی به حضور بهروز وثوقی در فیلم آشغال های دوست داشتنی اصل
- گزارش اختصاصی سینماسینما/ آسیب گرانی نصیب فیلمسازان شد نه گیشه
- گفتوگوی سینماسینما با امیرحسین علمالهدی/ وقتی پولی در جیب مردم نیست نباید انتظار سینما رفتن داشت
- امیر حسین علم الهدی :در هیچ جای دنیا تعداد فیلم های تولیدی با تعداد فیلم های اکران شده برابر نیست
- آخرین تحولات در «هنر و تجربه»/ پراکندگی سانسها مدیریت میشود
- طعنه و کنایه امیر حسین علم الهدی به موضع گیری های اخیر مخملباف
- واکنش امیرحسین علم الهدی به تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی
- قهر مهدی فخیمزاده در برنامه زنده تلویزیونی
- رضا میرکریمی: امیدوارم مردم ما سینمای برزیل را مثل فوتبالش بشناسند
- امیرحسین علمالهدی: موسیقی بخشی از صدای خداست
- واکنش تند امیرحسین علم الهدی به اظهارات سیدضیا هاشمی درباره گروه هنروتجربه
- ماجرای مخالفت دو مجتهد برای اکران یک فیلم ترسناک
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
- تمدید فراخوان دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
- فراخوان تأمینکنندگان گوشی همراه
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
“بالطبع” البته