تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93380

سینماسینما، مهدی درستی _ امیرحسین علم الهدی با بیان اینکه وقتی پولی در جیب مردم نیست نباید از آن ها انتظار سینما رفتن داشت، گفت: «برای آنکه از تاثیر وضعیت اقتصادی بر فروش سینما مطلع شویم باید به بررسی دقیق و مقایسه فروش سالانه بپردازیم تا تحلیل درستی بتوانیم ارائه دهیم.»

به گزارش سینماسینما، بالا رفتن قیمت ارز، سکه و کالاهای مختلف دیگر نقل محافل است و به سوژه اصلی صحبت های مردم بدل شده است. مسئله ای که به موجب آن بسیاری از حوزه ها دچار بحران های شدیدی شده اند و گذران زندگی برای مردم دشوار شده است.

سینما در ایران همواره به فروش مخاطب وابسته بوده است و در سال هایی که مردم به نوعی با سینما قهر کرده بودند دچار مشکل و بحران شده بود. حال که وضعیت اقتصادی جامعه رو به راه نیست و همه دغدغه معاش دارند باید دید سینمای ایران هم در وضعیت آنچنان خوشایندی به سر می برد یا اوضاع روبه سامانی دارد.

سینمای ایران دو بعد دارد، بعد اول فروش و استقبال مخاطبان است و بعد دوم شامل تمامی مراحلی که یک فیلم قبل از رسیدن به روی پرده طی می کند می شود، از تهیه و تولید گرفته تا پخش و سالن داری.

امیرحسین علم الهدی کارشناس پخش و تهیه و مدیر پیشین گروه سینمایی هنروتجربه درباره تاثیری که مشکلات اقتصادی بر وضعیت فروش سینما در ایران گذاشته است به سینماسینما گفت: «مردم جامعه مشکل اقتصادی دارند و در شرایطی که پولی در جیب شان نیست نمی توانند به سینما بروند و در اصل نباید هم در این شرایط از آن ها انتظار سینما رفتن را داشت.»

او ادامه داد: «مردم وقتی غمگین هستند و به موجب سختی های زندگی از روحیه مثبتی برخوردار نیستند به دنبال جایی هستند تا بتوانند کمی از مشکلات روزمره فاصله گرفته و شاد باشند و به همین دلیل هم است که در سال های اخیر شاهد رونق سینمای کمدی هستیم. باید بپذیریم که مردم غمگین هستند و با دیدن این فیلم ها روحیه شان تغییر می کند.»

علم الهدی همچنین گفت: «سینما در ایران یکی از مکان هایی است که می تواند غمگین بودن جامعه را جبران کند و به تغییر روحیه سینما منجر شود.»

این سینماگر در پاسخ به اینکه تا چه اندازه گرانی و مسایل وابسته به آن روی میزان فروش سینمای ایران تاثیرگذار بوده است، توضیح داد: «نمی توان منکر تاثیر شد ولی برای آن که بتوان ارزیابی کامل و دقیقی از وضعیت فروش امسال و سال گذشته داشت باید به تحلیلی رسید و از نظر علمی به بررسی امکانات از نظر سالن ها و میزان حضور مخاطبان در سینما پرداخت.»

او افزود: «اینکه افزایش ظرفیت سینماها بر فروش تاثیرگذاشته یا معنادار بوده است با حتما با تحلیلی منطقی همراه باشد تا بتواند موثر واقع شود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها