تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۲:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188423

اسامی برندگان بخش‌های رقابتی جشنواره موزیک ویدئو لندن اعلام و فیلم کوتاه «پرواز را به خاطر بسپار» نوشته و به کارگردانی ساسان گلفر از ایران برنده جایزه دوم بخش Home جشنواره موزیک ویدئو لندن شد.
به گزارش سینماسینما، این فیلم کوتاه بدون کلام با داستان گربه‌ای که عاشق بودن را از دو کبوتر می‌آموزد به عنوان یک ویدئو کوتاه موزیکال در بخش رقابتی جشنواره موزیک ویدئو لندن حضور پیدا کرده است. موسیقی فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» یک قطعه ارکسترال بدون کلام با عنوان «کرد افشاری» است که فکرت امیروف (۱۹۲۲-۱۹۸۴) آهنگساز آذربایجانی ساکن اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۴۸ ساخته و لئوپولد استوکوفسکی رهبر ارکستر آمریکایی در سال ۱۹۶۰ با ارکستر سمفونیک لندن و بوستن اجرا کرده است.
جشنواره موزیک ویدئو لندن، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های رقابتی بین‌المللی است که به‌صورت تخصصی به مقوله‌ی موسیقی ویدئو می‌پردازد. در این دوره بسیاری از گروه‌های مشهور بین‌المللی موسیقی و چهره‌های شناخته شده دنیای موسیقی و سینما حضور دارند که از میان آن‌ها می‌توان به کیت بلنچت، گروه اسپارکز، سلینگ استارز، کارا وان ثورن و گروه فرانسوی اولیلا اشاره کرد. در بخش Home (خانه) جشنواره موزیک ویدئو لندن ویدئو کلیپ رپ «گوروی پول» ساخته اریک پاسویا و کارل برونت محصول مشترک ۲۰۲۲ انگلستان و ایالات متحده آمریکا اول، «پرواز را به خاطر بسپار» ساخته ساسان گلفر محصول ۱۴۰۲ از ایران دوم و قطعه هوی متال «ابن هازر» اثر برزیک و سنتیمنتال مودز از اندونزی سوم شد. در بخش استودیو نیز «دختری در کافه لاته اشک می‌ریزد» اثر مشترک گروه اسپارکز و کیت بلنچت اول شده است.
«پرواز را به خاطر بسپار» سومین فیلم از سه‌گانه‌ای کوتاه و بی‌کلام و موسیقی‌محور است که بر مبنای یک شخصیت گربه ساخته شده است. دو فیلم دیگر این سه‌گانه نیز در جشنواره‌های متعددی حضور داشته‌اند و خواهند داشت؛ از جمله «رؤیای آزادی» اولین فیلم این سه‌گانه تاکنون برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره Pageant از کشور هند و فینالیست جشنواره‌های Ethereal Frames آمریکا و Lift-Off Filmmaker در پاینوود لندن بوده و در جشنواره‌های ۱۰۰ Films Retreat لس‌آنجلس، Fronteras نیو مکزیکو و اورلاندو که در نیمه ماه جولای (اواخر تیرماه) در فلوریدا برگزار می‌شود رقابت می‌کند. فیلم دوم این سه‌گانه با عنوان «آندانته اینو چنتمنته» نیز همراه با «پرواز را به خاطر بسپار» تاکنون فینالیست جشنواره Ethereal Frames در آمریکا بوده است.

لینک کوتاه

 

آخرین ها