تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۳:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189552

فیلم کوتاه ایرانی «پرواز را به خاطر بسپار» برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل ضد جنگ استونی (Anti-War International Independent Film Festival) انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، «پرواز را به خاطر بسپار» سومین فیلم کوتاهی است که ساسان گلفر در سال ۱۴۰۲ نوشته، کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین و تهیه کرده است.

این فیلم کوتاه تاکنون در شش جشنواره شرکت داشته و برنده دو جایزه بهترین فیلم کوتاه در جشنواره Opi Soulplace ایتالیا و مقام دوم جشنواره موزیک ویدئو لندن ۲۰۲۳ شده است.

فیلم کوتاه «پرواز را به خاطر بسپار» با زمان نمایش هفت دقیقه سومین فیلم از سه‌گانه «زیبایی، عشق، آزادی»، شامل «رؤیای آزادی» و «آندانته اینوچنتمنته» است.

فیلم کوتاه بدون کلام «پرواز را به خاطر بسپار» با داستان گربه‌ای که عاشق بودن را از دو کبوتر می‌آموزد، پیش از این به عنوان یک ویدئو کوتاه موزیکال در بخش رقابتی جشنواره موزیک ویدئو لندن حضور پیدا کرده و برنده جایزه شده است.

موسیقی فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» یک قطعه ارکسترال بدون کلام با عنوان «کرد افشاری» است که فکرت امیروف (۱۹۲۲-۱۹۸۴) آهنگساز آذربایجانی ساکن اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۴۸ ساخته و لئوپولد استوکوفسکی رهبر ارکستر آمریکایی در سال ۱۹۶۰ با ارکستر سمفونیک لندن و بوستن اجرا کرده است.

همچنین ساسان گلفر در دو ماه گذشته دو فیلم کوتاه مستند «کودکی سیزیفوس» و «آوای وحش» را ساخته است که تاکنون برای رقابت و نمایش در سه جشنواره در ایالات متحده آمریکا و پرتغال پذیرفته شده‌اند.

 جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل ضد جنگ به مدت یک هفته از ۲۳ تا ۳۰ آگست (اول تا هشتم شهریور ۱۴۰۲) در شهر یوهوی (Jõhvi) در شمال شرق استونی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

 

آخرین ها