تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۸:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103006

مهرداد صدیقیان بیشترین تعداد فیلم را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارد.

 

به گزارش سینماسینما،سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو در مجموع ۳۲ فیلم به نمایش در خواهد آمد. در این گزارش نگاهی داریم به پرکار ترین بازیگران زن و مرد سینمای ایران که قرار است در شب اختتامیه سیمرغ‌ها را از آن خود کنند.

مهرداد صدیقیان با فیلم‌های “ایده اصلی”، “سمفونی نهم”، “طلا” و “سونامی” سردرمدار پرکارترین بازیگر مرد حاضر در جشنواره فیلم فجر است. صدیقیان با فیلم “عصر جمعه” مونا زند حقیقی وارد سینما شد و برای بازی در فیلم”ماجرای نیمروز” نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

علی مصفا دیگر بازیگری است که با فیلم‌های “سال دوم دانشکده من”، “روز‌های نارنجی” و “مردی بدون سایه” در جشنواره حضور دارد او علاوه بر این دو فیلم”مسخره باز” و “یلدا” را در مقام تهیه‌کننده روانه جشنواره فیلم فجر کرده است. او تاکنون دوبار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. بار نخست آن سال ۷۳ برای حضور در فیلم “پری” بود که برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و دومین جایزه نیز در سال ۹۰ برای فیلمنامه فیلم “پله آخر” سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است.

سعید آقاخانی که سال گذشته فیلم سینمایی “کامیون” را برپرده نقره‌ای جشنواره فیلم فجر داشت امسال با فیلم‌های “بنفشه آفریقایی”، “قسم” و “حمال طلا” در جشنواره حضور دارد. او در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “خداحافظی طولانی” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

فرهاد اصلانی بازیگر که سال گذشته در فیلم موفق ” مغزهای کوچک زنگ زده” به ایفای نقش پرداخت و بسیار در آن فیلم خوش درخشید، امسال با فیلم‌های “متری شیش و نیم”، “مردی بدون سایه” و “مسخره باز” به جشنواره می‌آید. او که در سال‌های متمادی نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بوده است. تنها سال ۹۰ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم‌های خرص و زندگی خصوصی شد.

اما بهرام رادان امسال برخلاف سال گذشته با سه فیلم “آشفتگی”، “ایده اصلی” و “سونامی” در نقش‌هایی کاملا متفاوت به سینما خواهد آمد. او پیش از این برای دو فیلم “سنتوری” و “شمعی درباد” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده است.

بابک حمیدیان دیگر بازیگری است که با فیلم‌های “معکوس”، “مسخره باز” و “سال دوم دانشکده من” به جشنواره می‌آید. او در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای دو فیلم “چ” و “روزرستاخیز” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

در جمع بازیگران زن اما امسال تنها مهناز افشار با فیلم‌های “آشفتگی”، “قسم” و “ناگهان درخت” به همراه پانته‌آ پناهی‌ها که با فیلم‌های “جمشیدیه”، “درخونگاه” و “ناگهان درخت” در جشنواره حضور دارد بازیگران پرکار جشنواره را به نام خود ثبت کرده‌اند.

افشار در طی این سال‌ها در دوره‌های مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و یا نقش مکمل زن بوده است اما تاکنون تنها برای فیلم سعادت آباد در سال ۸۹ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

حامد بهداد با فیلم‌های “قصر شیرین” و “جان دار” به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می‌آید. او پیش از این بارها نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بوده است اما تنها یک بار برای فیلم “جرم” از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد می‌شود.

جواد عزتی که سال گذشته فیلم موفق “تنگه ابوقریب” را در جشنواره فیلم فجر داشت، امسال بار دیگر با فیلم‌ “ماجرای نیمروز رد خون” و همچنین “جان دار” به جشنواره می‌آید.

پیمان معادی امسال نسبت به سال‌های گذشته پرحواشی‌تر بود. او پیش از این قرار بود در فیلم جدید سعید روستایی در مقام تهیه کننده حضور داشته باشد اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد و به جای او ساداتیان به عنوان تهیه کننده حضور یافت و در نهایت معادی با فیلم‌های “متری شیش و نیم” و “ناگهان درخت” در مقام بازیگر به جشنواره فیلم فجر می‌آید. معادی تاکنون تنها برای فیلم “برف روی کاج‌ها” در سال ۹۰ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.

اما نوید محمدزاده بازیگر خوش آتیه سینمای ایران، امسال با دو فیلم “سرخ پوست” و “متری شیش و نیم” در جشنواره حضور دارد. “سرخپوست” اثر نیما جاویدی است و “متری شیش و نیم” ساخته سعید روستایی است و این دومین همکاری محمدزاده با روستایی پس از “ابد و یک روز” است. محمدزاده پیش از این برای فیلم‌های “ابد و یک روز” و ” بدون تاریخ بدون امضا” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره شده است.

مهران احمدی که سال گذشته با فیلم “مصادره” در مقام کارگردان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت امسال در مقام بازیگر با فیلم‌های “آشفتگی” و “روز‌های نارنجی” به جشنواره می‌آید.

پریناز ایزدیاز امسال از جمله بازیگران زنی است که با دو فیلم “سرخ پوست” و “متری شیش و نیم” به جشنواره می‌آید که “متری شیش و نیم” دومین همکاری این بازیگر با سعید روستایی در مقام کارگردان است.

هدیه تهرانی که زمانی سوپراستار سینمای ایران بود مدتی است که کمتر در آثار سینمایی حضور فعالی دارد. او امسال تنها با دو فیلم “مسخره باز” و “روز‌های نارنجی” در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در هفدهمین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “قرمز” به کارگردانی فریدون جیرانی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و هفت سال بعد در بیست و چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر نیز برای بازی در فیلم “چهارشنبه سوری” به کارگردانی اصغر فرهادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

لیندا کیانی نیز با فیلم‌های “دیدن این فیلم جرم نیست” و “پالتوشتری” که هر دو در بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) حضور دارند به عنوان بازیگر زنی که دو فیلم در جشنواره دارد، حاضر خواهد شد.

منبع:هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها