تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162800

مستندهای «پنهان» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و «برندگان» ساخته امید عبدالهی روی پرده سینماهای «هنروتجربه» می‌روند.

به گزارش سینماسینما به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، ۲ مستند «پنهان» به نویسندگی و کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی محمدرضا جهان‌پناه و شیرین برق‌نورد و «برندگان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امید عبدالهی، از روز دوشنبه ۲۶ مهرماه در قالب یک بسته و در سینماهای «هنروتجربه» اکران می‌شوند.

مستند «پنهان» فیلم مقاله‌ای کوتاه درباره موضوع ملیت است. ملی‌گرایی دیواری پنهان است و به همان اندازه بی‌رحمانه مانند دیوار برلین، می‌تواند مردم را از یکدیگر جدا کند.

این فیلم تاکنون جوایزی از جمله جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه در جشنواره جهانی فیلم کوئین پالم کالیفرنیا، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه از یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران و جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه از شب کارگردانان سینمای مستند ایران را کسب کرده است.

همچنین مستند نیمه بلند «برندگان» درباره تکاپوی دو شخصیت از دو نسل متفاوتِ ایران امروز است که در لاتاری گرین کارت برنده شده‌اند و حالا می‌خواهند برای تحقق آرزوهای خود و یافتن یک زندگی بهتر، به آمریکا مهاجرت کنند.

این مستند پیش از این موفق به کسب دو جایزه حمایتی در بخش‌های گسترش فیلمنامه و تولید فیلم از صندوق برتا جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) شده است.

عوامل مستند ۲۷ دقیقه ای «پنهان» عبارتند از نویسنده و کارگردان: شیرین برق‌نورد، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، موسیقی: پل گیگِر، تدوین: شیرین برق‌نورد، طراح پوستر: علی باقری، طراح گرافیک فیلم: محمد زمانی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره‌چیان (استودیو ضد نور)، تهیه‌کننده: محمدرضا جهان‌پناه و شیرین برق‌نورد، تولید: کوچه فیلم و با حمایت: انستیتو هارون فاروکی، آکادمی اشلاس سالیتود، انستیتو گوته و آکادمی مِرز.

عوامل مستند ۵۳ دقیقه‌ای «برندگان» نیز عبارتند از پژوهش، کارگردانی و تصویر: امید عبدالهی، تدوین: عماد جلالی، شهاب آب روشن و امید عبدالهی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میثم عباسی، صداگذار: حسن شبانکاره، مدیر تولید: امین راد، مترجم: حسن شرف‌الدین، طراح گرافیک: مهدی فاتحی، تهیه‌کننده: امید عبدالهی، تهیه ‌شده در رسانه فیلم دورنما.

آیین دیدار این دو مستند روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها