تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۴:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21096

تابشزنده یاد عباس کیارستمی، در فیلم کوتاه «دو راه حل برای یک مساله» سال ها پیش نظرش را درباره نزاعی که امروز میان پزشکان از یک سو و هنرمندان از سوی دیگر درگرفته به سادگی هر چه تمام تر بیان کرده است. هم صورت مساله روشن است، هم راه حل های جایگزین آن.


به گزارش سینماسینما، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در روزنامه ایران نوشت: هنرمندان پیامبر نیستند اما انگار روحیاتی عجیب دارند که با آثارشان آینده جامعه را پیش بینی می کنند و راه حل هم ارائه می دهند.
زنده یاد عباس کیارستمی، در فیلم کوتاه «دو راه حل برای یک مساله» سال ها پیش نظرش را درباره نزاعی که امروز میان پزشکان از یک سو و هنرمندان از سوی دیگر درگرفته به سادگی هر چه تمام تر بیان کرده است. هم صورت مساله روشن است، هم راه حل های جایگزین آن.
این یک حقیقت انکار نشدنی است که هنرمندان یک مصیبت بزرگ دارند، داغ از دست رفتن عباس کیارستمی هنوز با هیچ پیام و پیغامی التیام نیافته، حتی تلاش های ارزنده ستاد بدرقه که کوشیدند مراسمی در خور اسم و رسم کیارستمی برگزار کنند و انصافاً هم خوب برگزار شد اما هیچ کلام و مرامی هنوز داغ از دست رفتن کیارستمی را التیام نداده.
از سوی دیگر جامعه پزشکان را هم نمی توان ولو به خاطر احتمال یک قصور پزشکی متهم کرد. بنابراین باید منتظر بود تا گزارش کمیته تحقیق منتشر شود. بی شک با وجود دیده بانان دقیق و مطلع امروز، هرگونه تصور کوتاهی، سریع برملامی شود.
من اطمینان دارم به همان میزانی که هنرمندان و فرهیختگان ایرانی از فقدان فیلمساز محجوب خود رخت عزا بر تن کرده اند، در همان مقیاس و اندازه، جامعه خدوم پزشکی نیز داغدار است.
به عنوان یک خدمتگزار کوچک سینمای ایران و علاقه مند به هنرمندان و پزشکان ایران زمین با تاسی به مرام و مسلک عباس کیارستمی فقید، هر دو سوی ماجرا را برای یافتن منطقی ترین راه حل ها، به آرامش دعوت می کنم. باشد که آموخته باشیم، دارا و نادار دوست یکدیگرند.

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها