تدوینگر ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» معتقد است: این فیلم میتواند برای دریافت اسکار شانس داشته است.
روبرتو پرپینانی درباره اینکه چقدر برای «محمد رسول الله(ص)» در اسکار شانس قائل است گفت: سیستم اسکار شوخی نیست و قوانین سخت خودش را دارد اما فکر می کنم که این فیلم شرایط این را داشته باشد که بتواند اسکار بگیرد.
این تدوینگر مطرح که در کارنامهاش همکاری با کارگردانهای چون برناردو برتولوچی، برادران تاویانی، مارکو بلوکیو، میکلوش یانچو، ویم وندرس و کریستف زانوسی دیده میشود، درباره قابلیتهای سینمای ایران برای همکاریهای بین المللی در تولید فیلم با بیان اینکه این توانایی وجود دارد اظهار کرد: سینما یک چیز مشترک بین کشورها و همه اقوام و همه فرهنگهاست و چیزی که مردم را جذب میکند، همان سینماست. برای متحول کردن سینما باید این همکاری وجود داشته باشید. هر تغییر و انقلابی با تغییر بدست می آید.
پرپینانی که جمعه برای اولین بار فیلم «محمد رسول الله (ص)» را روی پرده در کنار مردم دیده است آن را افتخاری برای خود دانست و گفت: واقعا مردم جذب این فیلم شده بودند. خودم هم با اینکه فیلم را به فارسی دیدم جذب شدم و دوست داشتم لحظه دیدن فیلم فارسی صحبت کنم.
پرپینانی که در جشنوارهی نوجوان همدان حاضر است، در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره شناختش از سینمای ایران قبل از فیلم «محمد» گفت: خیلی درباره سینمای ایران نمیدانستم فقط گاهی وقتها فیلمهایی از ایران را می دیدم. مجید مجیدی را هم نمیشناختم و از طریق یکی از دوستانم معرفی شدم و همکاری شروع شد. خیلی چیزها هم یاد گرفتم. در این فیلم حضرت محمد در هالهای از نور قرار دارد و این یک تجربه خیلی جدیدی برایم بود.
وی ادامه داد: از دین و مذهب یاد گرفتم. چیزهایی که یاد گرفتم در هیچ فیلم دیگری نمیتوانستم یاد بگیرم. غیر از آنکه درباره دین اسلام فهمیدم، مهمتر تصور اشتباهی است که مردم از دین اسلام دارند که احساس میکنم این فیلم آن را تغییر داده است.
پرپینانی با بیان اینکه الان دین اسلام را بهتر میفهمد گفت: قبلا چیزی نمیدانستم و مطالعهای درباره اسلام نداشتم. برایم سخت بود بفهمم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد. الان اگر یک خارجی این فیلم را ببیند میتواند دین اسلام را بهتر بفهمد و آن را درک کند.
این تدوینگر نسخه راف کات اولیه را ۵ ساعت عنوان کرد و درباره همکاریاش با مجیدی هنگام تدوین گفت: هیچ وقت مجیدی دیکته نمیکرد که چه کار کنم .عادت دارم در همه فیلمها با کارگردان بهترین همکاری را داشته باشم. مجیدی تنها خواست کمی برایش توضیح دهم، بین او و من حس خوبی از همکاری بود.
پرپینانی سکانسهای سخت در این فیلم را زیاد دانست و ادامه داد: اما هماهنگ کردن دیالوگها سختترین کار بود.
این تدوینگر به همراه “ای آر رحمان” آهنگساز فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته به دعوت جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





