تدوینگر ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» معتقد است: این فیلم میتواند برای دریافت اسکار شانس داشته است.
روبرتو پرپینانی درباره اینکه چقدر برای «محمد رسول الله(ص)» در اسکار شانس قائل است گفت: سیستم اسکار شوخی نیست و قوانین سخت خودش را دارد اما فکر می کنم که این فیلم شرایط این را داشته باشد که بتواند اسکار بگیرد.
این تدوینگر مطرح که در کارنامهاش همکاری با کارگردانهای چون برناردو برتولوچی، برادران تاویانی، مارکو بلوکیو، میکلوش یانچو، ویم وندرس و کریستف زانوسی دیده میشود، درباره قابلیتهای سینمای ایران برای همکاریهای بین المللی در تولید فیلم با بیان اینکه این توانایی وجود دارد اظهار کرد: سینما یک چیز مشترک بین کشورها و همه اقوام و همه فرهنگهاست و چیزی که مردم را جذب میکند، همان سینماست. برای متحول کردن سینما باید این همکاری وجود داشته باشید. هر تغییر و انقلابی با تغییر بدست می آید.
پرپینانی که جمعه برای اولین بار فیلم «محمد رسول الله (ص)» را روی پرده در کنار مردم دیده است آن را افتخاری برای خود دانست و گفت: واقعا مردم جذب این فیلم شده بودند. خودم هم با اینکه فیلم را به فارسی دیدم جذب شدم و دوست داشتم لحظه دیدن فیلم فارسی صحبت کنم.
پرپینانی که در جشنوارهی نوجوان همدان حاضر است، در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درباره شناختش از سینمای ایران قبل از فیلم «محمد» گفت: خیلی درباره سینمای ایران نمیدانستم فقط گاهی وقتها فیلمهایی از ایران را می دیدم. مجید مجیدی را هم نمیشناختم و از طریق یکی از دوستانم معرفی شدم و همکاری شروع شد. خیلی چیزها هم یاد گرفتم. در این فیلم حضرت محمد در هالهای از نور قرار دارد و این یک تجربه خیلی جدیدی برایم بود.
وی ادامه داد: از دین و مذهب یاد گرفتم. چیزهایی که یاد گرفتم در هیچ فیلم دیگری نمیتوانستم یاد بگیرم. غیر از آنکه درباره دین اسلام فهمیدم، مهمتر تصور اشتباهی است که مردم از دین اسلام دارند که احساس میکنم این فیلم آن را تغییر داده است.
پرپینانی با بیان اینکه الان دین اسلام را بهتر میفهمد گفت: قبلا چیزی نمیدانستم و مطالعهای درباره اسلام نداشتم. برایم سخت بود بفهمم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد. الان اگر یک خارجی این فیلم را ببیند میتواند دین اسلام را بهتر بفهمد و آن را درک کند.
این تدوینگر نسخه راف کات اولیه را ۵ ساعت عنوان کرد و درباره همکاریاش با مجیدی هنگام تدوین گفت: هیچ وقت مجیدی دیکته نمیکرد که چه کار کنم .عادت دارم در همه فیلمها با کارگردان بهترین همکاری را داشته باشم. مجیدی تنها خواست کمی برایش توضیح دهم، بین او و من حس خوبی از همکاری بود.
پرپینانی سکانسهای سخت در این فیلم را زیاد دانست و ادامه داد: اما هماهنگ کردن دیالوگها سختترین کار بود.
این تدوینگر به همراه “ای آر رحمان” آهنگساز فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته به دعوت جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- نشست دومین سوگواره فیلم عاشورایی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- عکس مهرداد اسکویی، مدال طلا گرفت
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- رونمایی از سامانه مصاحبه آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی توسط همراه اول در تلکام ۲۰۲۴
- همراه اول در سه بخش مجزا، غرفه برتر نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ شد
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد