تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۴:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 133975

پیمان قاسمخانی می‌گوید: اگرچه اکران فیلم در فضای اینترنتی کاری امتحان‌شده و موفق در سینمای دنیا بوده، اما جذابیت فیلم‌های کمدی به تماشای دسته‌جمعی و در سالن سینماست.

به گزارش سینماسینما، پس از این‌که دست‌اندرکاران فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا اعلام کردند این فیلم رونمایی‌شده در جشنواره سی‌وهشتم فجر، در این روزهای تعطیلی اجباری سینماها به صورت آنلاین و البته فقط برای ۲۴ ساعت اکران می‌شود، بازخوردهای متفاوتی در رسانه‌ها انعکاس یافت؛ عده‌ای این کار را ضربه به سالن‌های سینما دانستند و عده‌ای هم آن را راهکاری برای کم کردن بار اکران فیلم‌ها و کنار رفتن آثاری که در سینماها مخاطب زیادی نمی‌توانند کسب کنند.

بر این اساس، با توجه به این‌که زمان بازگشایی سینماها و اطمینان خاطر پیدا کردن مردم برای حضور در سالن‌ها مشخص نیست، پیش‌بینی‌هایی از برخی فیلم‌های تازه ساخته‌شده مطرح شده که ممکن است به صورت آنلاین اکران شوند. یکی از این فیلم‌ها «خوب، بد، جلف ۲» ساخته پیمان قاسمخانی است که یکی از گزینه‌های اکران نوروزی بود.

این فیلم پس از پایان جشنواره فجر برای گرم کردن تنور سینماها در روزهای باقی‌مانده تا آخر سال که به اصطلاح زمان مُرده اکران گفته می‌شود، روی پرده رفت ولی با شیوع ویروس کرونا حتی به زمان قانونی اکران نوروزی هم نرسید.

کارگردان این فیلم در پاسخ به این‌که آیا حاضر است فیلم خود را اینترنتی اکران یا آن را روانه شبکه نمایش خانگی کند، می‌گوید: چنین روشی به طور کلی مسبوق به سابقه است و شبکه‌هایی مثل نتفلیکس اختصاصی فیلم‌هایی برای شبکه خودشان تولید می‌کنند که ممکن است اکران هم شود، ولی ما در ایران به این موضوع فکر نکرده‌ایم. کاری که صاحبان فیلم «خروج» انجام داده‌اند هم جالب بوده و خط‌شکنی کرده‌اند و فکر می‌کنم برای خیلی از فیلم‌ها می‌تواند اتفاق درستی باشد.

قاسمخانی اضافه می‌کند:‌ اکران در سامانه‌های وی‌اودی به نظرم بیشتر برای فیلم‌هایی مناسب است که شاید قرار نیست یا پیش‌بینی نمی‌شود آثار پرفروشی باشند و در وی‌اودی شانس بیشتری برای دیده شدن دارند، اما کمدی قطعا شرایط متفاوت‌تری دارد.

او ادامه می‌دهد: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد و این‌که مردم همه با هم بخندند یک تجربه دسته‌جمعی جذاب است. برای همین علاقه شخصی من این است که فیلم «خوب، بد، جلف ۲» در سینما اکران شود، چون ماجرا فقط پول و فروش فیلم نیست. لذت فیلم کمدی دیدن در سینما برای شخص من بالاتر از این است ولی از آن‌جا که وضعیت نامشخص است و نمی‌شود با قطعیت حرفی زد، ممکن است ما هم در آینده به این سمت برویم، هرچند فعلا چنین تصمیمی نداریم.

در «خوب، بد، جلف ۲» سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران ثابت از سری قبلی «خوب، بد، جلف» هستند و حامد کمیلی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش از بازیگران مطرحی هستند که به این گروه اضافه شده‌اند.

قاسمخانی در دومین تجربه سینمایی خود فیلمی را ساخته که بیشتر شوخی با سینما و سینماگران است و طبق گفته خودش در جشنواره فجر، قصد دارد قسمت سوم آن را هم برای تمام شدن قصه‌ «خوب، بد، جلف» بسازد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها