پیمان معادی بر این باور است که طی تعامل مدیران سینمایی با سعید روستایی و دور میز نشستن و گفتوگو، مشکلی برای اکران «برادران لیلا» وجود نخواهد داشت و مسائل ایجاد شده، حل میشوند.
به گزارش سینماسینما، بازیگر، کارگردان و نویسنده سینمای ایران جمعه شب سوم تیرماه با حضور در لایو اینستاگرام به پرسشهای کیوان کثیریان منتقد باسابقه سینما درباره جشنواره کن و فیلم «برادران لیلا» پاسخ داد.
معادی در ابتدای لایو در پاسخ به اینکه آیا فیلم بدون اصلاحاتی که از سوی مدیران سینمایی مطرح شده بود به جشنواره کن و در ادامه به جشنواره مونیخ رفت، چنین پاسخ داد: «من در ایران نیستم و با همه ارتباط ندارم و وقتی سرم شلوغ است خیلی فرصت پیگیری ماجرا را ندارم؛ ارتباط من با سعید روستایی و جواد نوروزبیگی بود و گفتههای من براساس صحبتهایی است که از این دو نفر و یکی دو نفر دیگر از عوامل تولید شنیدهام. ظاهرا فیلم وقتی ساخته میشود به مدیران در ارشاد نشان داده میشود و آنان مسائلی روی فیلم داشتند که من فهرست آن مسائل را دیدهام. به لحاظ تعداد مورد، بیش از نصفی از موارد از سوی کارگردان انجام شد، اما تعداد با اهمیت متفاوت است و مسائل مهمتری بوده که باید از فیلم درمیآمده، اما درنیامده. دوستان میگویند به دلیل ضیق وقت و نزدیک بودن به زمان جشنواره و تحویل نسخه نهایی فرصت انجام این کار نشده است. حتی نسخه ارسال شده به کن از نظر فنی مشکل داشته برای اینکه فرصت کافی وجود نداشت.»
او ادامه داد: «پس از بازگشت از کن نامهای زده میشود و سازندگان فیلم میگویند حاضرند اصلاحات را انجام دهند، اما به دلیل حواشی که برای فیلم ایجاد شده بود، علاوه بر آن حواشی خود جشنواره کن و در ادامه بدشانسیهایی که ما امسال به دلیل اتفاقات همزمان در کن داشتیم؛ اینها موجب شد که ارتباط دو گروه سازمان سینمایی و سازندگان فیلم به درستی برقرار نشود. بلافاصله جشنواره مونیخ متقاضی شد و چون فرصت تعامل به وجود نیامد، تغییرات اعمال نشد و فیلم به مونیخ رفت.»
معادی بر این باور است که در نهایت تغییرات صحبت شده روی فیلم اعمال خواهد شد و گفت: «من فکر میکنم تغییرات را اعمال کنند و حتما هم این کار را میکنند، فقط ماجرا نباید به اینجا میرسید. اینکه گفته میشود فلانی نباید مصاحبه میکرد و باید بین خودشان حل میکردند یا باید زودتر سر میز مینشستند و با مسئولان سینمایی صحبت میکردند، درست است تا بحث اینکه موضوع زیر دست سازمان دیگری رفته مطرح نمیشد؛ چون ما سازمان سینمایی و خانه سینما را میشناسیم و هر مسالهای که داریم مایلیم در این بخش حل کنیم. اینکه ماجرا دست یک گروه دیگر بیفتد و ما مجبور باشیم با آنان صحبت کنیم، اصلا شیوهای نیست که بلد باشیم و ادبیات آنان را بدانیم.»
معادی در جمعبندی این بخش گفت: «آنطور که گفته میشود، ممیزیهایی باید انجام میشد که نشده و باید بشود و میشود. مگر در همه این سالها راه دیگری بوده؟ چارهای نداریم. مگر در این سالها فیلم بدون ممیزی و سانسور داشتهایم؟ مساله این است که سعید روستایی در جلسه پرسش و پاسخ گفته بین توقیف و سانسور، توقیف را انتخاب میکند. این حرفی است که شاید به نظر قلدرمآبانه بیاید، اما کدام فیلمسازی دوست دارد فیلمش ممیزی شود؟ کدام فیلمسازی وقتی با او صحبت از ممیزی میکنند با کمال میل میپذیرد؟ مگر ما به سکته نرسیدیم و دو سال دو سال، دنبال پرونده فیلمهایمان نرفتیم؟ آخر سر با حرف زدن مشکل را کردیم. در حال حاضر هم با سعید روستایی باید این تعامل صورت بگیرد و او را دعوت کنند و صحبت کنند تا تغییراتی که از نظر من صدمهای به فیلم وارد نمیکند، اعمال کند و مشکل برطرف شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





