پیمان معادی بر این باور است که طی تعامل مدیران سینمایی با سعید روستایی و دور میز نشستن و گفتوگو، مشکلی برای اکران «برادران لیلا» وجود نخواهد داشت و مسائل ایجاد شده، حل میشوند.
به گزارش سینماسینما، بازیگر، کارگردان و نویسنده سینمای ایران جمعه شب سوم تیرماه با حضور در لایو اینستاگرام به پرسشهای کیوان کثیریان منتقد باسابقه سینما درباره جشنواره کن و فیلم «برادران لیلا» پاسخ داد.
معادی در ابتدای لایو در پاسخ به اینکه آیا فیلم بدون اصلاحاتی که از سوی مدیران سینمایی مطرح شده بود به جشنواره کن و در ادامه به جشنواره مونیخ رفت، چنین پاسخ داد: «من در ایران نیستم و با همه ارتباط ندارم و وقتی سرم شلوغ است خیلی فرصت پیگیری ماجرا را ندارم؛ ارتباط من با سعید روستایی و جواد نوروزبیگی بود و گفتههای من براساس صحبتهایی است که از این دو نفر و یکی دو نفر دیگر از عوامل تولید شنیدهام. ظاهرا فیلم وقتی ساخته میشود به مدیران در ارشاد نشان داده میشود و آنان مسائلی روی فیلم داشتند که من فهرست آن مسائل را دیدهام. به لحاظ تعداد مورد، بیش از نصفی از موارد از سوی کارگردان انجام شد، اما تعداد با اهمیت متفاوت است و مسائل مهمتری بوده که باید از فیلم درمیآمده، اما درنیامده. دوستان میگویند به دلیل ضیق وقت و نزدیک بودن به زمان جشنواره و تحویل نسخه نهایی فرصت انجام این کار نشده است. حتی نسخه ارسال شده به کن از نظر فنی مشکل داشته برای اینکه فرصت کافی وجود نداشت.»
او ادامه داد: «پس از بازگشت از کن نامهای زده میشود و سازندگان فیلم میگویند حاضرند اصلاحات را انجام دهند، اما به دلیل حواشی که برای فیلم ایجاد شده بود، علاوه بر آن حواشی خود جشنواره کن و در ادامه بدشانسیهایی که ما امسال به دلیل اتفاقات همزمان در کن داشتیم؛ اینها موجب شد که ارتباط دو گروه سازمان سینمایی و سازندگان فیلم به درستی برقرار نشود. بلافاصله جشنواره مونیخ متقاضی شد و چون فرصت تعامل به وجود نیامد، تغییرات اعمال نشد و فیلم به مونیخ رفت.»
معادی بر این باور است که در نهایت تغییرات صحبت شده روی فیلم اعمال خواهد شد و گفت: «من فکر میکنم تغییرات را اعمال کنند و حتما هم این کار را میکنند، فقط ماجرا نباید به اینجا میرسید. اینکه گفته میشود فلانی نباید مصاحبه میکرد و باید بین خودشان حل میکردند یا باید زودتر سر میز مینشستند و با مسئولان سینمایی صحبت میکردند، درست است تا بحث اینکه موضوع زیر دست سازمان دیگری رفته مطرح نمیشد؛ چون ما سازمان سینمایی و خانه سینما را میشناسیم و هر مسالهای که داریم مایلیم در این بخش حل کنیم. اینکه ماجرا دست یک گروه دیگر بیفتد و ما مجبور باشیم با آنان صحبت کنیم، اصلا شیوهای نیست که بلد باشیم و ادبیات آنان را بدانیم.»
معادی در جمعبندی این بخش گفت: «آنطور که گفته میشود، ممیزیهایی باید انجام میشد که نشده و باید بشود و میشود. مگر در همه این سالها راه دیگری بوده؟ چارهای نداریم. مگر در این سالها فیلم بدون ممیزی و سانسور داشتهایم؟ مساله این است که سعید روستایی در جلسه پرسش و پاسخ گفته بین توقیف و سانسور، توقیف را انتخاب میکند. این حرفی است که شاید به نظر قلدرمآبانه بیاید، اما کدام فیلمسازی دوست دارد فیلمش ممیزی شود؟ کدام فیلمسازی وقتی با او صحبت از ممیزی میکنند با کمال میل میپذیرد؟ مگر ما به سکته نرسیدیم و دو سال دو سال، دنبال پرونده فیلمهایمان نرفتیم؟ آخر سر با حرف زدن مشکل را کردیم. در حال حاضر هم با سعید روستایی باید این تعامل صورت بگیرد و او را دعوت کنند و صحبت کنند تا تغییراتی که از نظر من صدمهای به فیلم وارد نمیکند، اعمال کند و مشکل برطرف شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یادداشت محمد حقیقت در مجله «پزیتیف»/ ایران، بهسوی سینمای اورژانسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش