تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۷:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137363

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد ارشاد از طریق نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی پیگیر اقدام قانونی برای لغو کسر مالیات بر ارزش افزوده از گروه‌های تئاتری در سال جاری است.

به گزارش سینماسینما، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه چه راهکارهایی برای لغو قانون کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجراهای تئاتر با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی گروه‌های نمایشی در سه ماهه ابتدایی امسال به دلیل شرایط کرونایی، در نظر گرفته شده، گفت: با آقای پارسا رئیس سازمان مالیاتی کشور در خصوص لغو کسر مالیات ۹ درصد بر ارزش افزوده از فعالیت‌های تئاتری صحبت کرده‌ام و ایشان گفتند که این مالیات از مصرف‌کننده کسر می‌شود نه تولیدکننده.

وی در ادامه افزود: طبق گفته رئیس سازمان مالیاتی کسر ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در تئاتر چون به عنوان یک قانون پیش از این مصوب شده است، لغو آن در شرایط فعلی از عهده سازمان امور مالیاتی هم خارج است.

آشنا یادآور شد: دولت نمی‌تواند قانون مالیاتی را در مرحله اجرا تغییر دهد و تغییر یک قانون در این سطح باید از طریق مجلس و نمایندگان آن صورت گیرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما مباحث فراوانی داریم که باید از طریق نمایندگان کمیسیون فرهنگی در دوره جدید مجلس شورای اسلامی پیگیر آن‌ها باشیم، که موضوع لغو کسر مالیات ۹ درصد بر ارزش افزوده از اجراهای تئاتر در سال جاری یکی از مهمترین آن‌ها است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها