تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۷:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46579

میثم محمدیسینماسینما، میثم محمدی: باز هم پای انتقاد به میان آمد و برخی‌ها همه چیز را در هم تاب دادند و بدون داشتن تاب نقد شروع به تک‌نگاری کردند و فرار رو به جلو را در دستور کار قرار دادند! بعید می‌دانم رسانه‌ای باشد که از این دوره جشنواره فیلم فجر رضایت داشته و آن را در قالب نوشته‌ای منتشر کرده باشد! هر چقدر که در فضای مجازی و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، فارغ از هر رنگ و رو و دسته و جناحی بگردیم، حتی سطرهایی اندک هم در خصوص مثبت بودن برآیند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمی‌یابیم. همه از انتخاب‌های بد گفتند و از ضعف داوران نوشتند و از کیفیت اکثر فیلمهای جشنواره ناراضی بودند و برای آن هم دلیل و استدلال آوردند و فریادشان بلند شد که این بدترین جشنواره طول تاریخ برگزاری آن در کشور بود و هنوز هم این ابهام برطرف نشده که چطور توانستید چنین جشنواره بدی برگزار کنید؟!
برنامه «هفت» هم خودش را به موج ایجاد شده سپرد و با ادبیات و استراتژی مجری و منتقدش که هر کدام فارغ از حق و ناحق بودنشان ویژگی‌هایی دارند، از قافله عقب نماند و به انتقاد از این دوره جشنواره پرداخت. اینکه حالا و پس از این موج پرخروش انتقاد از جشنواره در رسانه های مختلف چاپی، اینترنتی و فضای مجازی فقط نوک پیکان تخریب را به سمت یک برنامه تلویزیونی بگیریم که به نظر من جشنواره با عملکرد خود و اشکالات فراوانی که داشت فضا را برای جولان بیشتر آنها فراهم کرد و وجاهت بیشتری به آن داد، بی انصافی در حق اهالی فن و کسانی است که بدون وابستگی به این برنامه به شناسایی و کنکاش در ضعف سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پرداختند.
اینکه مسئولان و داوران جشنواره در قبال انتقادها سکوت کنند و پاسخ قانع کننده‌ای به رسانه‌ها ندهند و پنبه در گوش گذاشته و مدام از عملکرد خود دفاع کنند، حاصلی جز این نخواهد داشت که گلایه‌های خانوادگی به بیرون از خانه برده شود! هر چند که سالهاست حرف خانواده بیرون از خانه زده می‌شود و کمتر کسی هست که پشت اعضاء خانواده بایستد و لااقل زمانی که فیلمی از یک فیلمساز درخشان در جمعی غیرسینمایی و برای تعیین حد و حدود بی‌مورد نمایش داده می‌شود و یا حقی از هنرمندی ضایع می‌شود، در همین فضای مجازی قد علم کند و فریاد بزند که آقا حرف خانه را بیرون از خانه نبرید. هر چند که این هم ممکن نبوده و نیست!
اینکه تمام انتقادها را پشت کلماتی چون حسادت، منفعت طلبی، بی‌سوادی و … پنهان کنیم و خود را محق و دیگران را ناحق بدانیم، بی انصافی محض است، چون این روزها تمام این گزاره‌ها دهان به دهان در میان اکثر سینمایی‌ها می‌چرخد و در چهره‌ها نمایان است و روز به روز هم بیشتر می‌شود و فضا را مسموم می کند.
انتقاد را به یک برنامه تلویزیونی منحصر نکنید، چون شما کاری کردید که همین برنامه که بسیاری با آن مخالف بودند، گاهی در شب‌های جشنواره دلشان با حرفهای منتقد و مجری آن خنک شد و بی‌شک شما با عملکرد و راهبرد اشتباهتان، «هفت» را به یکی از دوره‌های پربیننده‌اش تبدیل کردید و خودتان هم مقابل آن به تماشا نشستید. گیریم که این برنامه بد حرف می‌زند و بد انتقاد می‌کند و توهین می‌کند و به قول شما خصومت آشکار با سینما دارد، اما سایتها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و مجلات را هم بخوانید، هر چند که می‌دانم می‌خوانید، پس لطفا پاسخ بدهید!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها