تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۲:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 152243

علیرضا کریم زاده تهیه کننده و کارگردان در یادداشتی که در اختیار سایت سینماسینما قرار داده عنوان کرده است که هنرمندان  باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند .

به گزارش سینماسینما ، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است : سینما،تئاتر و تلویزیون به واسطه ویروس کرونا در یک سال اخیر چهره‌های بسیاری را از دست داده و همچنان در حال از دست دادن است و به نظر می‌رسد هنرمندان باید همانند افراد پرخطر و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.
چرا هنرمندان در اولویت دریافت واکسن نباشند؟ در حالی که کرونا همچنان می‌تازد و هر روز بر تعداد کشته شدگان ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد، مدتی است که در فضای مجازی از سوی برخی از هنرمندان هجمه‌ای راه افتاده که هنرمندان نیز مانند سایر افراد جامعه در انتظار واکسن مانده و اولویتی برای دریافت واکسن نخواهند داشت، این در حالیست که این روزها موج چهارم کرونا در حال شدت گرفتن است و بسیاری از هنرمندان مشغول کار در پروژه‌های مختلف هستند تا بتوانند لحظاتی را در قاب تصویر خلق کنند و مخاطبان برای ساعتی فارغ از اتفاقات تلخ یک سال گذشته به تماشای آن بنشینند.

سینما، تئاتر و تلویزیون در یک سال اخیر به واسطه کرونا سرمایه‌های گرانبهایی را از دست داد و همچنان نیز در حال از دست دادن است. گروهی که بواسطه حضورشان در صحنه و پشت صحنه و ارتباط با افراد گسترده، نیازمند واکسینه شدن هستند، اما متاسفانه برخی از هنرمندانی که در خانه نشسته‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند و با بیان این که هنرمندان در اولویت نیستند و مخالفت با واکسینه شدن هنرمندان، مانع از انجام این اتفاق شدند، تا جان عزیزان بیشتری به خطر بیفتد. این در حالی است که بسیاری از همکارانشان در حال کار هستند و در معرض خطر برای این که این روزها محصول تولید کنند.

ما در این یک سال کم صدمه ندیدیم، بسیاری از هنرمندان به دلیل تعطیلی پروژه‌ها خانه‌نشین و با مشکلات معیشتی مواجه شدند و حالا که پروژه‌ها فعالیت نسبی خود را آغاز کرده‌اند، این افراد باید برای تامین معاش خود تن به کار بدهند، درحالی که جانشان بواسطه کرونا در خطر است، باید علاوه بر مشکلات موجود استرس این را نیز داشته باشند تا به این ویروس منحوس مبتلا نشوند، چرا که علاوه بر خودشان جان خانواده و اطرافیانشان نیز در خطر خواهد بود.

اگر قرار باشد کلیه پروژه‌ها تعطیل شوند قطعا تلویزیون و سینما با کمبود اثر مواجه خواهد شد. در شرایطی که از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و کمتر به بیرون از خانه بیایند، باید محصولی برای ارائه داشته باشیم تا بتوانند سرگرم شوند. یک سال خانه نشستن کار سختی است که اگر با نبود محصولات فرهنگی و سرگرمی نیز همراه شود اتفاقات تلخ‌تری را به همراه خواهد داشت.

مسئولان فرهنگی باید برای این امر چاره اندیشی کنند تا هرچه زودتر گروه‌هایی که مشغول کار هستند در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند تا بتوانند با خیال آسوده‌تری کار کنند و جان افراد کمتری به خطر بیفتد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها