تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۶:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60889

۱۰۸۰سینماسینما، علی پاکزاد -احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما٬ تامین نشدن خوراک فرهنگی مناسب از سوی صداوسیما را٬ دلیل گرایش جدی مخاطبان به سمت شبکه نمایش خانگی دانست.به گزارش سینماسینما، چند سالی است کارگردانان موفق سینما و تلویزیون به سمت ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی مایل شده‌اند. مخاطبان نیز به این سریال‌ها توجه ویژه‌ای دارند. احمد طالبی‌نژاد نیز به عنوان منتقد سینما این حرکت را روبه رشد ارزیابی کرده است و رقابت اصلی را بین تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می‌داند.

طالبی‌نژاد درباره سریال‌های  شبکه خانگی گفت: «سریال‌هایی که از شبکه خانگی پخش می‌شود را گاهی نگاه می‌کنم. «شهرزاد» و «عاشقانه» رقابت ویژه‌ای با هم دارند. البته این رقابت اکنون با تلویزیون بیشتر نمود پیدا کرده است. زیرا دیگر کسی به سریال‌های تلویزیون توجه نمی‌کند و این تولیدات مخاطب عمده‌ای ندارد.»

او ادامه داد: «یک زمان بحث سر این موضوع بود که شبکه خصوصی تلویزیون شروع به کار کند. اما هیچ‌کدام از دوستان نپذیرفتند که چنین کاری را انجام دهند. زیرا اعتقاد داشتند تاسیس شبکه خصوصی غیرقانونی است. به این دلیل هم بود که صداسیمای ما مردمی نیست بلکه حکومتی است. ما رسانه ملی نداریم. ممیزی شدیدی که در این سازمان وجود دارد اجازه نمی‌دهد که رقابتی این بین به وجود بیاید.»

طالبی نژآد درباره استقبال از سریال «شهرزاد» و «عاشقانه ها» افزود: «نکته مثبتی است که شاید تا امروز کمتر آن را دیده باشیم  این است که مردم به این دو سریال توجه ویژه‌ای دارند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. «شهرزاد» به حدی خوب عمل کرد که فصل دوم این سریال نیز اکنون در بازار وجود دارد و مخاطبین آن را دنبال می‌کنند. سریال «عاشقانه» نیز در فصل اول تا امروز بد عمل نکرده است.»

منتقد سینما در ادامه گفت: «البته دلیل این استقبال هم به خاطر آن است که مردم انتخاب دیگری ندارند و برنامه تلویزیون به اندازه‌ای که باید جذاب نیست. بسیاری از مردم ماهواره ندارند و برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند و چیز جذابی هم این میان پیدا نمی‌کنند و در نهایت به سمت سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌روند. البته سریال‌هایی شبیه به «شهرزاد» و «عاشقانه» و «قهوه تلخ» باعث شدند شبکه نمایش خانگی مخاطبان زیادی داشته باشند. فضای سریال‌های نمایش خانگی به لحاظ ممیزی بازتر از محصولاتی است که تلویزیون ارائه می‌دهد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها