تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۱۹:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176281

چهار فیلم جدید اکران شده‌ در سینماها، در مدت دو روز فقط حدود ۳۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته‌اند و استقبال کم مخاطبان از سینما سبب شده برخی بخش‌کننده‌ها از اکران فیلم‌هایشان – به‌رغم اعلام قبلی – منصرف شوند.

به گزارش سینماسینما، از روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه چهار فیلم «بدون قرار قبلی»، «هناس»، «والدین امانتی» و «نقره داغ» روی پرده رفتند که تا ظهر روز جمعه ۲۰ خرداد (طبق آمار سامانه سمفا) فروش آن‌ها کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بود.

«بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی که همزمان یک فیلم دیگر را هم به عنوان بازیگر روی پرده دارد، در این مدت نزدیک به ۲۹۰۰ بلیت فروخته و رقم فروش آن به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

«هناس» فیلم دیگر بهروز شعیبی که در آن نقش یکی از شهدای دانشمند هسته‌ای را ایفا کرده، با ۲۵۰۰ بلیت به رقم فروش ۹۰ تومان رسیده است.

فیلم «نقره داغ» به کارگردانی محسن آقاخان که در آن اکبر عبدی باز هم نقش زن و مرد را با هم ایفا کرده، تاکنون بیش از ۷۰ میلیون تومان فروش داشته و نزدیک به دو هزار نفر هم آن را تماشا کرده‌اند.

«والدین امانتی» فیلمی که در ژانر کودک معرفی شده، ساخته حسین قناعت است که با کمتر از هزار نفر مخاطب به فروش حدود ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر فیلم کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی که از فیلم‌های اکران نوروزی بود، با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر پرمخاطب‌ترین فیلم سال تا به امروز است و به فروش ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بعد از آن فیلم کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی پرمخاطب است که تاکنون حدود ۸۴۰ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته و فروش حدود ۲۸ میلیارد تومان داشته است.

در جایگاه سوم پرفروش‌ها و پرمخاطب‌های گیشه، فیلم دفاع مقدسی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر قرار دارد که تعداد مخاطبانش هنوز به ۵۰۰ هزار نفر نرسیده و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.

در هفته‌های گذشته چند فیلم دیگر هم روی پرده رفتند اما هیچکدام فروشی را که انتظار می‌رفت نداشتند، به ویژه فیلم «علفزار» که یکی از پرحاشیه‌های جشنواره فیلم فجر سال قبل بود و حذف آن از اکران نورروزی ۱۴۰۱ به حاشیه‌هایش افزود. این فیلم به کارگردانی کاظم دانشی که از سوم خرداد اکران شده تاکنون فقط حدود ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تماشاگر داشته و فروش آن به چهار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین دیگر فیلم اجتماعی این روزهای سینما یعنی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با حدود ۵۶ هزار تماشاگر یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

برای فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان هم رقم فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ تماشاگر ثبت شده است.

فیلم «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی هم از ابتدای خرداد روی پرده رفته و تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بلیت فروخته و فروش آن نزدیک به ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

«پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی هم که از ابتدای خرداد اکرانش آغاز شده، تاکنون فقط حدود ۱۱ میلیون تومان فروش داشته است.

از سوی دیگر کمدی «چند می‌گیری گریه کنی۲» به کارگردانی علی توکلی‌نیا با فروش بیش از ۷۰ هزار  بلیت، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته و «لامینور» داریوش مهرجویی هم با حدود ۴۳ هزار نفر تماشاگر تنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در گیشه به دست آورده است.

نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد فیلم‌های کمدی همچنان بیشترین مخاطب را جذب می‌کنند و همین نکته این پیش‌بینی را به همراه دارد که اگر فیلم‌هایی همچون «چپ، راست» و «شیشلیک» که به نوعی در توقیف به سر می‌برند روانه اکران شوند، به رونق سینماها و نیز فروش دیگر فیلم‌ها می‌توانند کمک کنند، اما فعلا وضعیت به گونه‌ای است که بعضی پخش‌کننده‌ها که فیلم‌های غیرکمدی را آماده اکران داشتند، تاکید کنند که با توجه به فروش نسبتا پایین فیلم «علفزار» که پیش‌بینی دیگری برایش داشتند فعلا تصمیم گرفته‌اند فیلم‌های خود را اکران نکنند و تا نیمه دوم سال منتظر بمانند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها