تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40266

آی فیلم

علی زراندوز در بی قانون نوشت :

از ثبت شبکه آی‌فیلم در یونسکو تا چهلمین سالگرد

فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی!

یکی از مخالفان سرسخت مرحوم هاشمی رفسنجانی، ضمن حضور در محل دفن نامبرده و برگزاری یک کنفرانس خبری، اعلام کرد در چهلمین سالروز درگذشت این سیاستمدار بزرگ، هیچ خبری از مردم نیست و این نشان می‌دهد محبوبیت هاشمی رفسنجانی یک موج زودگذر بود که تنها چهل سال پس از فوت ایشان فروکش کرد. این مخالف سرسخت، در پاسخ به سوال یکی از رهگذران که از وی پرسید: «ولی سالروز چهلمین سالگرد فوت آقای هاشمی رفسنجانی که امروز نیست؛ فرداست!» گفت: «بله، می‌دونم… ولی فردا اینجا جای سوزن انداختن هم نیست چه برسه به اینکه بخوام وایسم با خبرنگارها گفت‌وگوی انتقادی-تخریبی هم بکنم!»

یکی از منتقدان خرید هواپیماهای ایرباس که چهل سال است در این باره مشغول نوشتن مقاله‌های تخصصی و فوق‌تخصصی است اعلام کرد این ایرباس‌ها نه‌تنها مرجوعی بوده‌اند بلکه کاملا معلوم بود که مدتی هم کار کرده‌اند و این هواپیماها‌، حتی اگر زیر پای یک خانم دکتر بوده که فقط با آن تا مطب می‌رفته و به خانه بازمی‌گشته، باز هم خرید آن‌ها شایسته نبوده است. وی که این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، در پاسخ سوال یکی از کاربران که پرسیده بود: «حالا شما بعد از چهل سال، از کجا فهمیدید این هماپیماها دست دوم هستند؟» نوشت: «شما می‌ری یه پراید می‌خری روی صندلی‌هاش پلاستیک نداره؟ تازه تا پنج سال بعد از تحویل هم دل ما ایرانی‌ها نمی‌آید پلاستیک‌های روی صندلی پراید را بکنیم… آن وقت می‌شود ایرباس صفر تحویل گرفته باشیم، آن هم بدون پلاستیک روی صندلی؟»

رییس تشریفات کاخ سفید برگ جدیدی از دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا و به ویژه کاخ سفید را فاش کرد. این مقام رسمی کاخ سفید که بسیار مضطرب و هیجان‌زده بود، در جمع خبرنگاران گفت: «ساعت ۴ عصر بود که زنگ کاخ سفید را زدند… من فکر کردم شاید مثل همیشه رییس‌جمهور اسراییل است که به هوای آوردن شیرینی‌های دستپخت خانومش که بسیار هم سفت است و سر معده آدم می‌ماند، آمده کاخ سفید ببیند چه خبر است ولی در کمال تعجب دیدم یک پیک موتوری از فروشگاه شهروند تهران، برای رییس‌جمهور آمریکا، شامپو سیر پرژک آورده! من گفتم ما همچین چیزی سفارش ندادیم ولی پیک موتوری برگه سفارش اینترنتی ما را نشانمان داد… همه چیز درست بود! این شامپو از کاخ سفید سفارش داده شده بود ولی کاملا معلوم بود که هکرهای روسی پشت این ماجرا هستند. چون اولا رییس‌جمهور جدید آمریکا کاملا کچل است، ثانیا مبلغ شامپو و پول پیک‌اش با روبل روسیه حساب شده بود نه دلار آمریکا!»

شبکه «آی فیلم» در کنار چند اثر تاریخی تازه کشف شده دیگر از تخت جمشید، چغازنبیل و شهر سوخته، در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. کارشناسان این سازمان اعلام کردند: «ما مشغول بررسی یکی از الواح گِلیِ مربوط به دوران هخامنشی در ایران بودیم که ناگهان یکی از همکاران ایرانی‌مان تلویزیون را روشن کرد و ما دیدیم از شبکه آی‌فیلم، سریال همسران و بعد از آن سریال آینه پخش شد.

راستش ما الواح دوره هخامنشی را رها کردیم و به بررسی ماشین‌ها، لباس‌ها، اِپُل مانتوهای زنانه، پیلی شلوارهای مردانه و مدل موهای جلو کاکلی و پشت موی بلند جوانان در این سریال‌ها مشغول شدیم و فهمیدیم تا حالا آثار باستانی در شبکه آی‌فیلم بوده و ما تشنه‌لبان می‌گشتیم!»

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها