تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۰۸:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22977

 

کارشناسان معتقدند به رغم اینکه مخاطبان سینمای کمدی در ایران استقبال قابل ملاحظه ای نسبت به این ژانر دارند، اما به جای سرگرمی همراه با تفکر وصرفا سرگرمی برای کسب گیشه مورد توجه تهیه کنندگان است. بر این اساس عده ای نمره ناپلئونی و عده ای نمره تجدیدی به سینمای کمدی ایران می دهند.

به گزارش سینماسینما به نقل پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عده ای از کارشناسان معتقدند هر جامعه ای نیاز به سینمای کمدی دارد، زیرا کمدی سبب می شود که جامعه نشاط بگیرد. اما اینکه آیا سینما با جامعه پیش رفته است یا اینکه تفکر در سینمای کمدی به ابتذال کشیده شده است، موضوعی که در شهرفرنگ ۱۴ مرداد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بنابر این گزارش، قربان محمدپور معتقد است که اگر فیلمنامه نویس و سناریست ژانر کمدی مورد تقدیر قرار بگیرد، حتما این ژانر پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

وی افزود: ما کمدین هایی مانند رضا عطاران داریم و این کمدین هست که فیلم کمدی را می سازد.

 

 

خرازی ها منتقد سینما گفت: ماهیت سینما دهه به دهه در ایران در حال تغییر است. وجه سینما در دهه ۸۰ و ۹۰ بسیار متفاوت از دهه ۶۰ است، زیرا الان انواع و اقسام رسانه ها داریم که فیلم های کمدی را در اختیار دارند. براین اساس، این که چگونه مخاطب را به سالن سینما بکشیم و چگونه آن ها را راضی برگرداندن، موضوع مهمی است.

در ادامه برنامه محمدپورهم با تاکید بر اینکه سینمای ایران را سینمای گیشه است که سرپا نگه داشته است، گفت: سینمای کمدی تفاوت چندانی با دهه ۶۰ تا الان ندارد. از نظر فرم و محتوا تغییراتی کرده است اما از نظر ساختار تغییر خاصی نکرده است. فیلم ها را می توانیم به قوی، متوسط و ضعیف تقسیم کنیم اما بهتر است که واژه ابتذال را حذف کنیم و سینمای کمدی روی سطح حرکت می کند و اگر در عمق حرکت کند، نمی تواند کمدی باشد. شاید ضعیف ترین فیلم در ایران بهتر است از فیلم های کمدی قوی غرب که شوخی های جنسی می کند.

در جمع بندی برنامه شهرام خرازی ها به سینمای ایران، نمره  ۹ و قربان محمدپور هم نمره ۱۰ داد و هر دو کارشناس اعلام کردند که ژانر کمدی در ایران بیش تر سطحی نگری و سرگرمی است، و در آن تفکر و تعقل کمتر دیده می شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها