تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۹:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 113364

 

امیر مهدی ژوله به بهانه اکران فیلم سامورایی در برلین گفت وگویی  با همشهری کرده و در بخشهایی از آن حرفهای جالبی زده است.

به گزارش سینماسینما، بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است:

*مثلا الان فیلم‌هایی مثل «اجاره‌نشین‌ها» یا«‌ای ایران» مجوز ساخت نمی‌گیرند؛ همانطور که «شب‌های برره» اجازه پخش از تلویزیون نمی‌گیرد.

*آقای نادری مگر با فضای سینمای ایران آشناست؟ او یک فیلم به نام «بدرود بغداد» ساخت و ۸سال خانه‌نشین شد.

* احتمالا همین دوری چندین ساله از سینما باعث شد مهدی نادری دست به عصا راه برود و فیلم بی‌دردسری مثل سامورایی در برلین را بسازد.
نمی‌دانم اما نادری خیلی دنبال شوخی‌های رکیک نبود. حتی دستمایه‌هایی مثل دختر ایرانی و دختر آلمانی در فیلم داشتیم و می‌توانست با این شخصیت‌ها بازی کند اما این کار جزو علائق خودش نبود.

*فکر می‌کنم یکی از مدیران صدا و سیما بود که می‌گفت کمدی برای مسئولان حکم توالت را دارد. همه می‌گویند لازم و ضروری است و مردم را آرام می‌کند و می‌تواند سوپاپ باشد اما کسی حاضر نیست با کمدی عکس یادگاری بگیرد.
شاید دلیلش این باشد که سینمای کمدی در سال‌های اخیر رو به ابتذال رفته و مسئولان هم می‌خواهند خودشان را از آنچه سینمای مبتذل خوانده می‌شود مبرا کنند.

*آنها همیشه سعی کرده‌اند خودشان را مبرا کنند. همانطور که از شب‌های برره و مرد هزار چهره خودشان را مبرا کردند. اینگونه نیست که کارهای پیمان قاسمخانی با آن ساختار درست و حسابی دیده شود.

*کمدی‌سازها و بازیگران کمدی هیچ زمانی جدی گرفته نشده‌اند. یک سال برای اینکه به نوید محمد‌زاده جایزه ندهند آن را به رضا عطاران دادند، وگرنه تلاشی که عطاران در سینمای کمدی کرده، دیده نشده است. هیچ وقت فیلم‌هایی مثل «اجاره‌نشین‌ها»، «دایره زنگی»، ‌«ای‌ایران»، «مارمولک» و «ورود آقایان ممنوع» دیده و جدی گرفته نشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها