تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۲:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 87528

حضور اصغر فرهادی در بخش کارگاههای آموزشیFEST  (جشنواره فیلمهای جدید، کارگردانان جدید) تأیید شد.

به گزارش سینماسینما، اصغر فرهادی برنده دو جایزه اسکار جهت برگزاری کلاسهای تخصصی در این دوره از جشنواره شرکت خواهد کرد.   FEST جشنواره کارگردانهای جدید، فیلمهای جدید است که که در کنار نمایش فیلمهایی از کارگردانان جدید جهان، کارگاههای آموزشی متعدد نیز برگزار می‌کند. این جشنواره هر سال در شهر اسپینو در کشور پرتغال برگزار می‌شود. هدف برگزاری این جشنواره معرفی و ارتقای کارگردانان جدید از سرتاسر جهان است. جشنواره بین ۱۹ تا ۲۴ ژوئن در اسپینو برگزار می‌شود که یکی از شهرهای مهم توریستی پرتغال است و گردشگران فراوانی را در تابستان به خود جذب می‌کند. این شهر ساحلی ۱۵ دقیقه از سمت جنوب با پورتو فاصله دارد.

این دوره جشنواره با کمال افتخار اعلام می‌کند میزبان آقای اصغر فرهادی جهت برگزاری مستر کلاس خواهد بود.

فرهادی که نامزد بیش از یکصد جایزه در سراسر جهان و برنده بیش از ۶۰ جایزه از داخل و خارج ایران بوده، بطور مشخص یکی از پیشروترین کارگردانان سینمای جهان در حال حاضر است، که بابت پرداختن به معضلات اخلاقی و تضادهای فزاینده حاصل از طبقات اجتماعی، جنسیت و اعتقادات جامعه مدرن ایران شناخته می‌شود.

او در سال ۲۰۱۲ با فیلم “جدایی” اولین اسکار را بعنوان بهترین فیلم خارجی برای کشورش به ارمغان آورد و همچنین نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال نیز شد. او اولین کارگردان ایرانی است که موفق به دریافت جایزه اسکار شد. پنج سال بعد در سال ۲۰۱۷ با فیلم “فروشنده” توانست دومین اسکار برای بهترین فیلم خارجی را به دست بیاورد و در فستیوال کن نیز موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کند.

آخرین فیلم او “همه می‌دانند” محصول ۲۰۱۸ است که کاملاً در اسپانیا فیلمبرداری و به زبان اسپانیایی ساخته شده است. این فیلم با بازی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز درجشنواره کن امسال بعنوان فیلم افتتاحیه نمایش داده شد و نقدهای مثبت بسیاری نیز دریافت کرد.

برخی دیگر از مدعوین جشنواره امسال برای برگزاری کارگاههای آموزشی به شرح زیر هستند:

استفان الیوت: کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه‌کننده (ماجراهای پریسیلا؛ ملکه صحرا)، رومن کاپولا: کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه‌کننده (قلمرو طلوع ماه)، گابریلا کریستیانی: تدوینگر برنده اسکار (آخرین امپراطور)، دیوید سیدلر: فیلمنامه نویس برنده اسکار (تاکر، سخنرانی پادشاه)، استفن واربک: آهنگساز برنده اسکار (بیلی الیوت، شکسپیر عاشق)، والریو بونلی: تدوینگر (تاریک‌ترین ساعت)، ادی جوزف: طراح صدا (دیوار، عروس مرده)، گرت وایلی: تهیه‌کننده (ویکی کریستینا بارسلونا، امتیاز نهایی)

منبع: سایت جشنواره FEST / ترجمه: آتوسا قلمفرسایی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها