عباس امینی کارگردان «کشتارگاه» همزمان با اکران آنلاین این فیلم سینمایی، ضمن تأکید بر شرایط نابسامان اکران سینماها در سال جاری، داستان فیلمش را روایتی بهروز از دردهای جامعه امروز توصیف کرد.
به گزارش سینماسینما، عباس امینی کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» که اکران آنلاین آن از روز چهارشنبه ۷ خرداد در سامانههای فیلیمو و نماوا آغاز شده است، در گفتگویی درباره فرآیند رسیدن به تصمیم عرضه اینترنتی این فیلم اکراننشده گفت: طی توافقی که با سرمایهگذار این اثر داشتیم، تصمیم گرفتیم «کشتارگاه» را بهصورت آنلاین به نمایش بگذاریم. به خصوص که با توجه به وضعیت پیش آمده فکر نمیکنم امسال سینماها رونقی داشته باشد. از سوی دیگر حجم فیلمهای انباشتهشده زیاد است و باید در نوبت اکران قرار بگیرند که ماجراهای پیچیدهتری را رقم میزند.
امینی ادامه داد: در سالهای قبل که شرایط نرمالی داشتیم باز هم بحرانها و اتفاقات عجیب و غریبی را در حوزه اکران عمومی داشتیم و حالا این شرایط دوچندان سخت شده است. من هم شانسی برای خودم نمیدیدم که بتوانم در این وضعیت فیلمم را به اکران عمومی برسانم.
مهم دیدن شدن «کشتارگاه» است
وی با بیان اینکه برای من مهم این است که «کشتارگاه» دیده شود، گفت: قشر اصلی که به سینما میرفتند و آن را حفظ میکردند قشر متوسط بودند اما امسال همین قشر به لحاظ اقتصادی، اوضاع خوبی ندارند تا بتوانند به صورت خانوادگی به سینما بروند، از این نظر ما این ریسک را قبول کردیم تا «کشتارگاه» را بهصورت آنلاین به نمایش بگذاریم. میدانیم که خطراتی هم دارد و ممکن است فیلم قاچاق شود ولی باید این فرهنگسازی صورت بگیرد و مردم بدانند فیلمها را از مجرای قانونی تماشا کنند تا سرمایه افراد از بین نرود. اگر این مفهوم در جامعه جا بیفتد که تماشای غیرقانونی مصداق دزدی است، این وضعیت بهبود پیدا میکند.
امینی اظهار کرد: قانون کپیرایت در ایران بسیار ضعیف است و ما این حق را درباره آثار جهانی هم رعایت نمیکنیم. این قانون هم در ایران وجود دارد ولی جدی گرفته نمیشود با این وجود میدانم که سایتهای متخلف در حال شناسایی هستند. مشکل ما بیشتر سایتهای ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت دارند. ما هم نگران این اتفاق هستیم ولی تجربه ثابت کرده که آنهایی که به سینما علاقهمندند از مجاری اصلی به تماشای فیلم مینشینند. فکر نمیکنم آن دسته از افرادی که به صورت قاچاق فیلمها را در اختیار میگیرند، اهل فرهنگ باشند. برایشان تفاوتی ندارد که چه فیلمی را تماشا میکنند.
این کارگردان مطرح کرد: ما هر هفته یک بحران داریم اما امیدوارم در این چند وقت اتفاقات عجیب و غریبی رخ ندهد تا بتوانیم یک نمایش سلامت در سینماآنلاین داشته باشیم.
تلویزیون به شرط نفع اقتصادی از اکران آنلاین حمایت میکند!
وی توضیح داد: ما تلاش میکنیم که تبلیغات تلویزیونی هم داشته باشیم ولی تلویزیون کم خطوط قرمز ندارد. از همین رو عملاً تا این لحظه موفق نشدیم با آنها به نتیجه برسیم. ما متوجه این درگیریها نمیشویم، اما میدانم که تلویزیون در صورتی حاضر به پخش تیزرهای تبلیغاتی میشود که فیلمها روی پلتفورم آنها هم به نمایش دربیاید. گویا همه در حال ایجاد سد برای یکدیگر هستند و اتفاق فرهنگی رخ نمیدهد. به نظر میرسد دلایل اقتصادی ارجح است و اگر این موضوعات برایشان نفع اقتصادی داشته باشد به فیلمها کمک میکنند در غیر این صورت اقدام به این امر نمیکنند حتی من متوجه شدهام برخی که دوست ندارند اکران آنلاین رونق پیدا کند یک سری رباتها در تلگرام و سایتها طراحی کردند که به این شیوه اکران ضربه میزند.
امینی در پایان با بیان اینکه قیمت بلیت این فیلم ۱۵ هزار تومان در ازای هشت ساعت فرصت تماشاست، بیان کرد: موضوع «کشتارگاه» بهروزترین موضوعی است که تماشاگر میتواند ببیند و حس کند این اتفاقات در حال رخ دادن در جامعه است؛ دردی است که همه ما با این بازار دلار درگیرش هستیم. «کشتارگاه» سعی کرده لایههای پنهان این ماجرا را در بیان و حواسها به موضوعی خاص معطوف کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





