تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۱۰:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63819
جیمز کامرون در گفت‌وگویی فیلم «زن شگفت‌انگیز» را یک گام به عقب توصیف کرد و با اظهاراتش درباره این فیلم٬ جنجال به پا کرد.

به گزارش سینماسینما، صحبت از فیلمی است که پس از اکران با اقبال گسترده و تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و از همین حالا نام خود را به عنوان یکی از شانس‌های اسکار سال آینده مطرح کرده است.

«زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی پتی جنکینز پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی است که شخصیت اصلی آن زن است، همچنین این فیلم عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما که یک کارگردان زن آن را ساخته در اختیار دارد.

اما همه این موارد دلیل نمی‌شود که جیمز کامرون، خالق پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشد. کامرون اخیرا در گفت‌وگویی به فیلم «زن شگفت‌انگیز»‌ تاخته و آن را یک گام به عقب توصیف کرده است. او تمام هیاهویی را که هالیوود درباره «زن شگفت‌انگیز» راه انداخته است، گمراه‌کننده دانست و گفت: «کاراکتر زن شگفت‌انگیز در فیلم همان کاراکتر مرد فیلم‌های ابرقهرمانی با حرکات و اعمالی مشابه آن‌ها است.»

کامرون از آن دست کارگردان‌هایی است که شخصیت‌های زن در فیلم‌هایش نقش مهمی بر عهده دارند. برای نمونه می‌توان به شخصیت سارا کانر در فیلم «نابودگر»، نیتیری در «آواتار» و رز مشهور «تایتانیک» اشاره کرد.

کارگردان «نابودگر» در ادامه گفت: «نمی‌گویم فیلم را دوست ندارم اما به نظر من فیلم یک گام به عقب است. سارا کانر در فیلم «نابودگر» ملکه زیبایی نبود. او زنی توانا با مشکلات فراوان بود و اما در جریان فیلم با نمایش شجاعت ناب احترام تماشاگران را برمی‌انگیخت. از آنجا که نیمی از تماشاگران فیلم زنان بودند، می‌توان به اهمیت و فایده شخصیت‌هایی چون او پی‌ برد.»

شخصیت زن شگفت‌انگیز از زمان آغاز اکران فیلم علیرغم تمام تحسین‌ها، هدف انتقادات فراوانی بوده است که ظاهر و شخصیت او را مورد نکوهش قرار داده‌اند.

پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت‌انگیز» در پاسخ به انتقادات جیمز کامرون گفت: «ناتوانی جیمز کامرون در فهم زن شگفت‌انگیز و جایگاه او نزد زنان قابل درک است. او فیلمساز بزرگی است اما زن نیست.»

منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها