تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۸:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125793

ساخته جدید و جنگی «سم مندس» با عنوان «۱۹۱۷» با اکران در نیویورک به صورت رسمی وارد فصل جوایز سینمایی و اسکار شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از واریتی، این فیلم که روایت داستان بقا در بحبوحه دوران سخت جنگ‌جهانی اول است با چندین نمایش در شهر نیویورک وارد فصل جوایز سینمایی و اسکار شد و در تلاش است جایی برای خود در شاخه بهترین فیلم باز کند، جایی که پیش از این فیلم‌هایی چون «مرد ایرلندی» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، «اَنگل» از «بونگ جون-هو» و «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته «کوئنتین تارانتینو» از مدعیان آن به شمار می‌روند.

درام جنگی «۱۹۱۷» پس از ماه‌ها تمرین و کسب آمادگی کامل تقریبا در یک برداشت و بدون وقفه مقابل دوربین رفته است، تصمیمی هنری که برای ایجاد حس بیشتری از اضطرار، فوریت و واقعیت از سوی «سم مندس» گرفت شده است و از این جهت یک دستاورد چشمگیر در ساخت فیلم‌های جنگی محسوب می‌شود.

«مندس» برای ساخت این فیلم در شاخه بهترین کارگردانی نیز می‌تواند از جمله مدعیان باشد، جایی که «نوا بامباک» (داستان ازدواج)، «گرتا گرویگ» (زنان کوچک) و «فرناندو میرالس» (دو پاپ) نیز برای کسب نامزدی تلاش می‌کنند.

این کارگردان انگلیسی که ساخت فیلم‌هایی چون «جاده‌ای به سوی تباهی»، «جاده انقلابی»، «شبح» و «اسپکتر» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» را در کارنامه دارد در سال ۱۹۹۹ فیلم «زیبایی آمریکایی» را با بازی «کوین اسپیسی» ساخت که این فیلم در هشت رشته نامزد جایزه اسکار بود و موفق به دریافت پنج جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و اسکار بهترین کارگردانی شد.

«۱۹۱۷» با بازی «جرج مکای»، «دین-چارلز چپمن»، «بندیکت کامبربچ»، «کالین فرث»، «مارک استرانگ» و «ریچارد مدن» قرار است از تاریخ ۲۵ دسامبر به صورت اکران عمومی خود را آغاز کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها