تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۳:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93661

کوروش عسگری می‌گوید چطور ممکن است فیلمی در جشنواره‌های معتبر خارجی مورد توجه واقع شود، اما در داخل کشور حتی انتخاب هم نشود.

به گزارش سینماسینما، کوروش عسگری کارگردان که امسال با فیلم کوتاه «طاغی» موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره تامپره شد، به پذیرفته نشدن فیلمش در جشن خانه سینما و جشنواره منطقه‌ای اردبیل معترض است.

او گفت: آنچه مرا از این اتفاق ناراحت کرده نتیجه فیلم‌های انتخابی جشن خانه سینماست که به گفته داوران تعداد فیلم‌های خوب به ۱۰ فیلم هم نمی‌‍رسد. اگر فیلم خوب تعریف مشخصی داشته باشد فیلم من باید جزو آن ۱۰ فیلم می‌بود، حال اینکه حتی انتخاب هم نشده و مطمئن هستم از این دست فیلم‌ها زیاد است و دلیل انتخاب‌های اشتباه اتفاقات پشت پرده است.

عسگری ادامه داد: مسئله من این نیست که چون فیلمم در یک جشنواره معتبر خارجی مورد توجه قرار گرفته در جشنواره‌های داخلی هم باید جایزه کسب کند، بلکه توقع من نمایش این فیلم در داخل کشور است، جایی که خانواده کوچک فیلم کوتاه باید آن را ببیند.

این فیلمساز همچنین در ارتباط با نگاه امروز جشنواره‌های فیلم در دنیا و داخل کشور بیان کرد: در زمانه‌ای که جشنواره‌های فیلم در دنیا از آن نگاه نخبه‌گرا دست کشیده‌اند و می‌خواهند شکاف امر فرهنگی و امر اجتماعی را پر کنند، نگاه اولیای سینمای ما به فیلم‌های خنثی است. بگذارید بی‌تعارف بگویم چطور ممکن است فیلم‌هایی که از لحاظ فنی و نبود سرمایه در پایین‌ترین سطح تکنیکی و محتوایی ساخته می‌شوند مورد پذیرش قرار می‌گیرند، اما فیلمی که با هزینه شخصی و خون دل و دارای استانداردهای یک فیلم خوب ساخته شده است حتی نباید در یک جشنواره منطقه‌ای پذیرفته شود. قطعا جواب تکراری که می‌شنویم این است که سلیقه ما نبوده و …

عسگری در پایان گفت: امیدوارم رویکرد جشنواره‌های داخلی و ذهنیت تولیت امور هنری تغییر کند تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر جوانان این مرز و بوم باشیم.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها