کارگردان فیلم «موقت» در جلسه نقد و بررسی فیلمش در اصفهان گفت: فیلمی ساختم که شبیه فیلم دیگری نباشد و فیلم خودم باشد.
به گزارش سینماسینما، میر عزیزی کار خود را از فیلم کوتاه و دستیاری کیانوش عیاری شروع کرده و فیلم “موقت” اولین فیلم بلند وی با بازی پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، بابک کریمی، نگار جواهریان، طاهره زندیان، ساناز عزیزی است و در این فیلم خانوادهای همزمان با جابجایی خانه درگیر ماجرای خانوادگی میشوند….
او عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۰ اسفند ماه) در جلسه نقد و بررسی فیلم موقت در سینما سوره اصفهان با اشاره به ایده فیلم اظهار کرد: ایده فیلم به دوران کودکی و شرایط زندگی خودم برمیگردد؛ ایده کوچ کردن و مستأجری که تجربه آن را در زندگی شخصی خود داشته است.
عزیزی ادامه داد: فیلم “موقت” فیلمی موقعیت محور است؛ در این فیلم خانواده دچار موقعیتی میشود که عکسالعمل بازیگران نسبت به آن سنجیده میشود. در این فیلم نشان داده میشود که عکسالعمل آدمها نسبت به موقعیت و شرایط تغییر میکند.
این کارگردان سینما افزود: همه چیز حتی موسیقی در این فیلم در قالب فرم بیان شده و این اثر فیلمی فرمی و کاملاً سلیقهای است.
عزیزی با اشاره به سکانس اولیه فیلم که در یک دندانپزشکی فیلمبرداری شده است، افزود: این سکانس نشاندهنده شروع فیلم با یک درد بود.
او با اشاره به این که نظرات متفاوتی در نقد این فیلم شنیده است افزود فیلمی ساختم که شبیه فیلم دیگری نباشد و فیلم خودم باشد.
عزیزی همچنین خبر داد: به دنبال ساخت یک فیلم قصه محور هستم که استارت آن در اردیبهشتماه سال آینده میخورد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- «درون امیر» حضور کسی را که نیست، رقم میزند
- یک سینماگر ایرانی دیگر در جشنواره ونیز/ «درون امیر» در مسابقهی «روزهای مولفین» شرکت میکند
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- جایزه بزرگ جشنواره ریگا برای پگاه آهنگرانی
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا دعوت شدند
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- میزبانی جشنواره استرالیایی از شش فیلم ایرانی
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- جایزه جشنواره بنگلور هند برای فیلم علی مصفا
- راهیابی مستندی ساخته پگاه آهنگرانی به بخش مسابقه دو جشنواره خارجی
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





