مهدی اصغری ازغدی کارگردان فیلم سینمایی «ماریا»، جدیدترین فیلم خود را جلوی دوربین خواهد برد.
به گزارش سینماسینما، مهدی ازغدی برنده جایزه معتبر بهترین فیلم آینده آسیا در جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۳ بود که به عنوان استعداد برتر فیلمسازی قاره آسیا در سال ۲۰۲۳ در جشنواره توکیو معرفی شد. او اینبار فیلم سینمایی جدیدش را با گلچینی از بازیگران مطرح سینما مقابل دوربین خواهد برد.
فیلم جدید این کارگردان در فضایی کاملا متفاوت با اثر قبلی این او ساخته خواهد شد. قصه و فرم در این کار، سازگاری زیادی با مخاطب گسترده ایرانی خواهد داشت.
ازغدی پیش از این با فیلم سینمایی «ماریا» حضورهای موفق بین المللی متعددی را تجربه کرده و توانسته توجه مخاطبان جهانی را به شکل تازه ای از فیلمسازی در ایران جلب کند.
او حالا در قصه تازهاش به یک درام اجتماعی تکان دهنده روی آورده و میخواهد شکل تازهای از بحران اجتماعی را نشان دهد که برای مخاطب ایرانی جذابیتهای ویژهای دارد. خانوادهای که سال ها قبل وضع اقتصادی بسیار خوبی داشتهاند اما حالا با بحران ورشکستگی بزرگی مواجه شدهاند و نمیتوانند مثل گذشته زندگی کنند. تغییر یکباره طبقه اقتصادی آنان، روابط خانوادگیشان را دچار چالش کرده و تصمیم تکان دهندهای برای برون رفت از این وضعیت دارند.
پیش بینی میشود این فیلم در بهار و تابستان سال ۱۴۰۴ به تولید برسد.
این فیلم هم اکنون در حال طی کردن مراحل پیش تولید است و اسامی بازیگران آن به زودی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- سینماسینما/ گفتوگو با کارگردان برنده جایزه اول آسیا جشنواره توکیو/ رابطه سینما و زندگی روزمره
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ بازی در نقش یک خواننده افسانهای اُپرا
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی