مهدی اصغری ازغدی کارگردان فیلم سینمایی «ماریا»، جدیدترین فیلم خود را جلوی دوربین خواهد برد.
به گزارش سینماسینما، مهدی ازغدی برنده جایزه معتبر بهترین فیلم آینده آسیا در جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۳ بود که به عنوان استعداد برتر فیلمسازی قاره آسیا در سال ۲۰۲۳ در جشنواره توکیو معرفی شد. او اینبار فیلم سینمایی جدیدش را با گلچینی از بازیگران مطرح سینما مقابل دوربین خواهد برد.
فیلم جدید این کارگردان در فضایی کاملا متفاوت با اثر قبلی این او ساخته خواهد شد. قصه و فرم در این کار، سازگاری زیادی با مخاطب گسترده ایرانی خواهد داشت.
ازغدی پیش از این با فیلم سینمایی «ماریا» حضورهای موفق بین المللی متعددی را تجربه کرده و توانسته توجه مخاطبان جهانی را به شکل تازه ای از فیلمسازی در ایران جلب کند.
او حالا در قصه تازهاش به یک درام اجتماعی تکان دهنده روی آورده و میخواهد شکل تازهای از بحران اجتماعی را نشان دهد که برای مخاطب ایرانی جذابیتهای ویژهای دارد. خانوادهای که سال ها قبل وضع اقتصادی بسیار خوبی داشتهاند اما حالا با بحران ورشکستگی بزرگی مواجه شدهاند و نمیتوانند مثل گذشته زندگی کنند. تغییر یکباره طبقه اقتصادی آنان، روابط خانوادگیشان را دچار چالش کرده و تصمیم تکان دهندهای برای برون رفت از این وضعیت دارند.
پیش بینی میشود این فیلم در بهار و تابستان سال ۱۴۰۴ به تولید برسد.
این فیلم هم اکنون در حال طی کردن مراحل پیش تولید است و اسامی بازیگران آن به زودی اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- سینماسینما/ گفتوگو با کارگردان برنده جایزه اول آسیا جشنواره توکیو/ رابطه سینما و زندگی روزمره
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ بازی در نقش یک خواننده افسانهای اُپرا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





