نشست خبری «عاشقانههای خیابان» که امروز صبح برگزار شد، شاهد حمله بیسابقه شهرام گیلآبادی، کارگردان نمایش به برخی از اصحاب رسانه بود. در این نشست، به موضوع اصلی «عاشقانههای خیابان» که زنان دستفروش هستند هم از منظر اجتماعی پرداخته شد.
به گزارش سینماسینما، نشست رسانهای نمایش «عاشقانههای خیابان» با حضور شهرام گیلآبادی (کارگردان)، الهام پاوهنژاد و رضا یزدانی (بازیگران)، بهمن عباسپور (نویسنده)، زهره آشتیانی (دبیر فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی) و دستاندرکاران جمعیت طلوع بینشانها، امروز صبح (دوشنبه ۲۰ خرداد) در خانه هنرمندان برگزار شد.
این نشست با سخنرانی سمانه نائینی، مسوول روابط عمومی جمعیت طلوع بی نشانها آغاز شد؛ او با مطرح کردن این سوال که «وقتی زنان دستفروشیمیکنند، فرزندان آنان کجا هستند»، کلیپ مصاحبه با این زنان را پخش کرد.
در ادامه، شهرام گیلآبادی، کارگردان این نمایش، ضمن تشکر از اهالی رسانه و جمعیت طلوع بینشانها برای پایمردی و تلاش برای توجه به آسیبهای اجتماعی و حرکت به سمت درمان آن، صحبت خود را اینچنین آغاز کرد: «این دو روز بعضی از اصحاب رسانه تماس گرفتند و روی بعضی از نکات بحث داشتند، میخواستم بگویم که وقت آن رسیده است که عدهای قلم بهمزدی را کنار بگذارند و قلمشان در خدمت مردم شود و صدای مردمی بشوند که صدا ندارند.»
او توضیح داد: «اینکه ما یک آسیب اجتماعی را حذف کنیم و درباره آن حرف نزنیم، راهحلی برای مسئله نیست، اینکه رسانهای به این سمت برود و بگوید «اگر شما به این موضوعات بپردازید، ما طور دیگری برخورد خواهیم کرد» برخوردی درست با آسیب اجتماعینیست. در جواب این نوع رسانهها باید بگویم که هر طور دوست دارید عمل کنید، رفتار شما تفاوتی به حال من نمیکند. من از تصمیمی که آگاهانه آن را گرفتهام، عقب نمیکشم.»
این کارگردان ادامه داد: «ما برای تحقیق این نمایش با ۸۷ زن دستفروش مصاحبه کردیم، از این زنان فراواناند، کودکان کاری هستند که اچآیوی دارند، مسئولینی که راحت سر به بالش میگذارند، نمیدانند که چه بر سر این کودکان آمده است.»
گیلآبادی در ادامه این نشست، از حواشی گذشت و به اصل مطلب که نمایش «عاشقانههای خیابان» بود، رسید. او «عاشقانههای خیابان» را به عنوان یک کار پژوهشی معرفی کرد که شروعاش از چیزی حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده است. او تاکید کرد بازیگران این نمایش، همراه با تحقیق میدانی که از مترو آغاز شد، در روند کار قرار گرفتهاند.
در همین ارتباط، اکبر رجبیمشهود، مدیر عامل موسسه طلوع بینشانها گفت: «سال قبل همین موقع پسری دستفروش را پیدا کردیم که گوشه چشم او قی کرده بود و در نهایت به بیمارستان بردیم که گفتند باید چشمش تخلیه شود، هیچ کدام از ما اینها را نمی بینیم. درد، درد بیتفاوتی ما مردم است، کسی حاضر نیست این قشر از جامعه را ببیند.»
الهام پاوهنژاد نیز با بیان اینکه این اولین همکاریاش با گیلآبادی است و سعی دارد به این داستان بپردازد، گفت: «شاید در ابتدا فکر کنیم این نمایش، عاشقانه است ولی این عشق، عشقی که فکر میکنیم، نیست.»
رضا یزدانی هم با اشاره به آهنگهای اعتراضی و اجتماعی خود در سالهای گذشته گفت: «باعث افتخار من است که در این پروژه در کنار دوستان هستم. من از سالها قبل ترانههای اعتراضی را داشتم و به نظر من پرداختن به موضوع زنان دستفروش، اتفاق مهمی است تا اندازهای از مشکلات آنها کم شود. با اینحال، «عاشقانههای خیابان»، داستانی جذاب و عاشقانه دارد.»
زهره آشتیانی، دبیر فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : «آقای گیلآبادی موضوع جرم بودن دستفروشی را شکست و نشان داد این کار جرم نیست.»
رونمایی از پوستر نمایش «عاشقانههای خیابان»، پایان بخش این نشست خبری بود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلیپی که رضا یزدانی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد
- «آمادئوس» با صدای رضا یزدانی منتشر شد + تیزر
- ساخت دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم»
- بهزاد فراهانی «مهمانی از کارائیب» را میسازد
- پایان فیلمبرداری «خائن کشی» با ضبط سکانسهای مربوط به مصدق
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- مطالبات اهالی تئاتر به کمیسیونهای مجلس ارجاع داده شد/ در انتظار پاسخ
- تجمع اهالی تئاتر برای پیگیری مطالباتشان مقابل مجلس
- مراسم تشییع پیکر پرویز پورحسینی برگزار شد
- با بالا گرفتن بحران کرونا؛ الهام پاوهنژاد اجرای «کافه پولشری» را به تعویق انداخت
- گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر : جایگزینی تئاتر با تئاتر آنلاین اشتباه جدی است
- شهرام گیلآبادی: ۲۵هزار هنرمند بیکار شدهاند/ مشکلات بیمه بیکاری
- نامه مدیرعامل خانه تئاتر به رئیس جمهوری/ برنامهتان برای حمایت از هنرمندان تئاتر چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش