نشست خبری «عاشقانههای خیابان» که امروز صبح برگزار شد، شاهد حمله بیسابقه شهرام گیلآبادی، کارگردان نمایش به برخی از اصحاب رسانه بود. در این نشست، به موضوع اصلی «عاشقانههای خیابان» که زنان دستفروش هستند هم از منظر اجتماعی پرداخته شد.
به گزارش سینماسینما، نشست رسانهای نمایش «عاشقانههای خیابان» با حضور شهرام گیلآبادی (کارگردان)، الهام پاوهنژاد و رضا یزدانی (بازیگران)، بهمن عباسپور (نویسنده)، زهره آشتیانی (دبیر فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی) و دستاندرکاران جمعیت طلوع بینشانها، امروز صبح (دوشنبه ۲۰ خرداد) در خانه هنرمندان برگزار شد.
این نشست با سخنرانی سمانه نائینی، مسوول روابط عمومی جمعیت طلوع بی نشانها آغاز شد؛ او با مطرح کردن این سوال که «وقتی زنان دستفروشیمیکنند، فرزندان آنان کجا هستند»، کلیپ مصاحبه با این زنان را پخش کرد.
در ادامه، شهرام گیلآبادی، کارگردان این نمایش، ضمن تشکر از اهالی رسانه و جمعیت طلوع بینشانها برای پایمردی و تلاش برای توجه به آسیبهای اجتماعی و حرکت به سمت درمان آن، صحبت خود را اینچنین آغاز کرد: «این دو روز بعضی از اصحاب رسانه تماس گرفتند و روی بعضی از نکات بحث داشتند، میخواستم بگویم که وقت آن رسیده است که عدهای قلم بهمزدی را کنار بگذارند و قلمشان در خدمت مردم شود و صدای مردمی بشوند که صدا ندارند.»
او توضیح داد: «اینکه ما یک آسیب اجتماعی را حذف کنیم و درباره آن حرف نزنیم، راهحلی برای مسئله نیست، اینکه رسانهای به این سمت برود و بگوید «اگر شما به این موضوعات بپردازید، ما طور دیگری برخورد خواهیم کرد» برخوردی درست با آسیب اجتماعینیست. در جواب این نوع رسانهها باید بگویم که هر طور دوست دارید عمل کنید، رفتار شما تفاوتی به حال من نمیکند. من از تصمیمی که آگاهانه آن را گرفتهام، عقب نمیکشم.»
این کارگردان ادامه داد: «ما برای تحقیق این نمایش با ۸۷ زن دستفروش مصاحبه کردیم، از این زنان فراواناند، کودکان کاری هستند که اچآیوی دارند، مسئولینی که راحت سر به بالش میگذارند، نمیدانند که چه بر سر این کودکان آمده است.»
گیلآبادی در ادامه این نشست، از حواشی گذشت و به اصل مطلب که نمایش «عاشقانههای خیابان» بود، رسید. او «عاشقانههای خیابان» را به عنوان یک کار پژوهشی معرفی کرد که شروعاش از چیزی حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده است. او تاکید کرد بازیگران این نمایش، همراه با تحقیق میدانی که از مترو آغاز شد، در روند کار قرار گرفتهاند.
در همین ارتباط، اکبر رجبیمشهود، مدیر عامل موسسه طلوع بینشانها گفت: «سال قبل همین موقع پسری دستفروش را پیدا کردیم که گوشه چشم او قی کرده بود و در نهایت به بیمارستان بردیم که گفتند باید چشمش تخلیه شود، هیچ کدام از ما اینها را نمی بینیم. درد، درد بیتفاوتی ما مردم است، کسی حاضر نیست این قشر از جامعه را ببیند.»

الهام پاوهنژاد نیز با بیان اینکه این اولین همکاریاش با گیلآبادی است و سعی دارد به این داستان بپردازد، گفت: «شاید در ابتدا فکر کنیم این نمایش، عاشقانه است ولی این عشق، عشقی که فکر میکنیم، نیست.»
رضا یزدانی هم با اشاره به آهنگهای اعتراضی و اجتماعی خود در سالهای گذشته گفت: «باعث افتخار من است که در این پروژه در کنار دوستان هستم. من از سالها قبل ترانههای اعتراضی را داشتم و به نظر من پرداختن به موضوع زنان دستفروش، اتفاق مهمی است تا اندازهای از مشکلات آنها کم شود. با اینحال، «عاشقانههای خیابان»، داستانی جذاب و عاشقانه دارد.»
زهره آشتیانی، دبیر فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : «آقای گیلآبادی موضوع جرم بودن دستفروشی را شکست و نشان داد این کار جرم نیست.»
رونمایی از پوستر نمایش «عاشقانههای خیابان»، پایان بخش این نشست خبری بود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادامه یک اتفاق تاریخی؛ ۹ خواننده دیگر در میدان آزادی کنسرت برگزار میکنند
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- «بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلیپی که رضا یزدانی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد
- «آمادئوس» با صدای رضا یزدانی منتشر شد + تیزر
- ساخت دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم»
- بهزاد فراهانی «مهمانی از کارائیب» را میسازد
- پایان فیلمبرداری «خائن کشی» با ضبط سکانسهای مربوط به مصدق
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- مطالبات اهالی تئاتر به کمیسیونهای مجلس ارجاع داده شد/ در انتظار پاسخ
- تجمع اهالی تئاتر برای پیگیری مطالباتشان مقابل مجلس
- مراسم تشییع پیکر پرویز پورحسینی برگزار شد
- با بالا گرفتن بحران کرونا؛ الهام پاوهنژاد اجرای «کافه پولشری» را به تعویق انداخت
- گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر : جایگزینی تئاتر با تئاتر آنلاین اشتباه جدی است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





