تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۳:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 124291

لینا ورت‌مولر کارگردان سرشناس ایتالیایی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌دار شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از آسوشیتدپرس، لینا ورت‌مولر با دریافت ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود تجلیل شد. این ستاره روز دوشنبه به اولین زن کارگردان که نامزدی اسکار را کسب کرد، اهدا شد.

استیون زیلیان که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را سال ۱۹۹۴ برای فیلمنامه «فهرست شیندلر» دریافت کرد و پاسکال ویسه‌دومینی رییس «کاپری در موسسه جهان» و دختر خانم کارگردان از جمله چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

ورت‌مولر یک صندلی افتخاری «کاپری در موسسه جهان» را از سال ۱۹۹۵ در اختیار دارد. این بنیاد برگزار کننده ۲ جشنواره بین‌المللی سالانه «کاپری، هالیوود» و «لس‌آنجلس، ایتالیا» است.

این مراسم یک روز پس از آن برگزار شد که ورت‌مولر جایزه اسکار افتخاری امسال را در مراسمی رسمی برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

ورت‌مولر نامزدی اسکار را برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در سال ۱۹۷۷ برای «هفت زیبایی» دریافت کرد. جیان‌کارلو جیانینی در این فیلم نقش اصلی را ایفا کرده بود که در جنگ جهانی دوم دستگیر و به اردوگاه نازی‌ها فرستاده می‌شود. آن سال جایزه بهترین کارگردان به جان آویلدسن برای «راکی» اهدا شد و جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال به پدی چایفسکی برای «شبکه» رسید.

ورت‌مولر نخستین فیلمش را با عنوان «باسیلیسک‌ها» در سال ۱۹۶۳ ساخت. وی که متولد ۱۹۲۸ در رم است، سال ۱۹۶۲ به عنون دستیار فدریکو فلینی برای کمدی-دارم سورآل «هشت و نیم» که به عنوان یکی از مهمترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود، استخدام شد.

وی در عین حال نخستین زن کارگردانی بود که فیلم‌هایش در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمدند که شامل «اغواگری میمی» در سال ۱۹۷۲ و «عشق و آشوب» در سال ۱۹۷۳ بودند.

ستاره شماره ۲۶۷۹ نصیب این چهره مشهور سینمای ایتالیا و جهان شد.

اهدای ستاره در پیاده‌روی مشاهیر از سال ۱۹۶۱ شروع شده است.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها