تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192277

مجموعه داستان «هیولا» نوشته محسن امیریوسفی علیرغم دریافت مجوزهای لازم، اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد.

به گزارش سینماسینما، مجموعه داستان «هیولا» نوشته محسن امیریوسفی کارگردان و نویسنده سینما که مجوز چاپ آن توسط نشر چشمه دریافت شده بود، بعد از چاپ کتاب و اقدام برای توزیع به دستور وزارت ارشاد متوقف و اعلام شد نیاز به بررسی مجدد دارد.

کتاب هیولا شامل هشت داستان کوتاه است و در بخشی از توضیحات ناشر آمده است:

«محسن امیریوسفی در مجموعه داستان «هیولا» نیز همچون آثار سینمایی‌اش نگاهی طنزآمیز و نقادانه به اوضاع اجتماعی و سیاسی انسان امروز دارد. او روایت‌هایی شگفت از رویارویی قدرت‌های جهانی به تصویر کشیده که در وضعیتی گروتسک با هم سرشاخ می‌شوند. امیریوسفی با فروکاستن مفاهیم و ایدئولوژی‌های پرطمطراق به صحنه‌های دوبعدی و کاغذی، عیار آنها را مشخص می‌کند و زیر رگبار سؤال می‌برد. این رویکرد در کاوش شخصیت‌ها هم نمود پیدا کرده است. قاتل، ناجی استخر، شکنجه‌گر و یا نوزاد در این وضعیت عریان و بی‌دفاع حالتی طنزآلود و عجیب پیدا می‌کنند.

این مجموعه تجربه‌ای تازه از خواندن داستان گروتسک را به خواننده عرضه می‌کند؛ تجربه‌ای که نویسندگان ایرانی در این سال‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند.»

فیلم‌های سینمایی امیریوسفی هم پس از سال‌ها توقیف به اکران عمومی درآمدند و کتاب «هیولا» فعالیت جدید او در حوزه ادبیات است که علی‌رغم کسب مجوز و چاپ توسط نشر چشمه، در ابتدای انتشار با مشکل روبرو شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها