تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۲۳:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32992

آسیا پاسیفیکامسال سینمای ایران در رشته‌های مختلف امکان دریافت جایزه از مراسم آسیاپاسیفیک داشت، اما از میان نامزدهای رشته‌های مختلف مهرداد اسکویی با مستند خود توانست تنها ایرانی برنده جایزه این دور از رقابت باشد.

به گزارش سینماسینما، جوایز آسیاپاسیفیک که به عنوان اسکار آسیایی شناخته می‌شود همواره توجهی ویژه به سینمای ایران داشته است، به این ترتیب که در سال‌ها و دوره‌ها مختلف محصولات سینمای ایران و هنرمندان این عرصه سهمی در میان برگزیدگان و یا داوری‌های این رویداد سینمایی داشته‌اند.

امسال غیر از جایزه فیاپف که در جریان مراسم آسیاپاسیفیک به منوچهر محمدی اهدا شد، مهرداد اسکویی کارگردان مستند «رویاهای دم صبح» تنها سینماگر ایرانی بود که برای دریافت جایزه روی سن حضور پیدا کرد.

اما غیر از اسکویی محمدرضا صابری به نمایندگی از تهیه‌کننده «محمد رسول‌الله (ص)» در مراسم حضور داشت تا در صورت اعطای جایزه بهترین فیلم به ساخته مجید مجیدی،‌جایزه را دریافت کند، که البته جایزه این بخش به اثری از ترکیه تعلق گرفت. دیگر اثر ایرانی که در بخش بهترین فیلم شانس دریافت جایزه را داشت، «دختر» ساخته سیدرضا میرکریمی بود.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «نفس» هم در مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کرده بود. فیلم نرگس آبیار در بخش بهترین فیلم بلند جوانان نامزد دریافت جایزه بود.

دیگر نامزدی فیلم مجیدی در بخش بهترین فیلمبرداری بود. جایزه به ویتوریو استورارو اهدا نشد،‌ اما اگر چنین می‌شد این فیلمبردار دارای جایزه اسکار، اسکار آسیایی را هم به کارنامه خود می‌افزود.

بازیگران ایرانی در سال‌های اخیر در مراسم آسیاپاسیفیک مورد توجه بوده‌اند از فاطمه معتمدآریا تا مریلا زارعی. فرهاد اصلانی هم با نامزدی در بخش بهترین بازیگر مرد برای حضور در «دختر» تا یک قدمی جایزه رفت،‌ اما این بار شانس با بازیگران ایرانی نبود.

مهران کاشانی هم دیگر ایرانی حاضر در مراسم بود. او برای نگارش فیلمنامه «دختر» نامزد دریافت جایزه شده بود که جایزه این بخش هم به ایرانیان نرسید و به نویسنده‌ای از ژاپن تعلق گرفت.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها