تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۸:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70650

فیلم کریم لک زادهفیلم سینمایی «کله سرخ» در نخستین حضور بین‌المللی خود در یکی از مهم‌ترین و منحصر به فردترین جشنواره‌های فیلم جهان رقابت می‌کند.

به گزارش سینماسینما، «کله سرخ» دومین ساخته بلند کریم لک زاده از تاریخ ۹ تا ۱۹ نوامبر برابر با ۱۸ تا ۲۸ آبان در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم مانهایم-هایدلبرگ آلمان و در بخش مسابقه اصلی آن رقابت می‌کند. این جشنواره که بعد از جشنواره برلین مهم‌ترین جشنواره کشور آلمان و یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان به شمار می‌رود به خاطر کشف و معرفی برخی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین فیلم سازان به جهان سینما از جایگاه بسیار مهمی در جامعه سینمایی بین‌المللی برخوردار است.

از جمله فیلم‌سازانی که نخستین آثارشان در این جشنواره پذیرفته شده و بعدها به چهره‌های شاخص سینمای جهان بدل شده‌اند می‌توان به نام‌هایی چون فرانسوا تروفو، راینر ورنر فاسبیندر، جیم جارموش، ویم وندرس، آتوم اگویان، توماس وینتربرگ، هو سانگ سو و رفی پیتس اشاره کرد. در این دوره  بیش از هزار فیلم سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره بودند که در نهایت ۴۸ فیلم در بخش مسابقه اصلی که تمرکز بر کشف زبان شخصی فیلم‌سازان جوان از سراسر جهان دارد به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین فیلم سینمایی «کله سرخ» از تاریخ ۱۰ آذر ماه اکران خود در سینماهای گروه هنر و تجربه در سراسر کشور را آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها