تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۱:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 59821

محمد تاجیک_ ده کیارستمی نیز ازساخته های بحث برانگیز و مهم کیارستمی است که روز گذشته در خانه هنرمندان نمایش داده شد.

به گزارش سینماسینما، نشریه سینمایی معتبر «کایه دو سینما» فیلم «ده» را در فهرست ۱۰ فیلم برتر دهه‌ گذشته‌ سینمای جهان قرار داده است. این فیلم اولین‌بار در بخش رقابتی جشنواره‌ کن سال ۲۰۰۲ به نمایش درآمد و پس از آن درجشنواره‌های ادینبورگ، تورنتو، نیویورک، ونکوور، پالم اسپرینگز، روتردام، توکیو و تسالونیکی حضور یافت. پیش‌تر مجله سینمایی «سایت‌ اند ساوند» انگلیس نیز این فیلم را به‌عنوان یکی از ۳۰ اثر برتر دهه اخیر معرفی کرده بود.

فیلمی درباره کل زنان در جهان

زمانی روزنامه‌ی کاتیمرینی درباره فیلم ده از کیارستمی پرسیده بود : فیلم دیگر شما “۱۰” درباره‌ی زندگی در ایران امروز از نقطه نظر یک زن است. عده‌یی می‌گویند، این فیلم یک فیلم افشاگرانه است. آیا شما به یک چنین موضوعی عقیده دارید؟عباس کیارستمی: فیلم “۱۰” تنها درباره‌ی زنان در ایران نبود، بلکه درباره‌ی کل زنان در جهان است، من فکر نمی‌کنم پذیرش یا رد من از سوی مردم جزو مسوولیت‌هایم به حساب آید. من این فیلم‌ها را برای تبلیغات نمی‌سازم. فیلم‌های من درباره‌ی مردم است، مردمی که قربانی ساختار جهانی قدرت می‌شوند.

فیلمی ژاپنی و فرانسوی

«مثل یک عاشق» فیلمی ژاپنی و فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است که روز گذشته در خانه هنرمندان به نمایش در آمد.

این فیلم در جشنواره‌ی فیلم کن در دوره‌ شصت و پنجم به نمایش درآمد. رین تاکاناشی،تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی این فیلم هستند.مجله آمریکایی «نیویورکر» در سال گذشتی و فهرستی جدید از “پنجاه فیلم برتر خارجی در قرن ۲۱ تاکنون”؛ نام این ساخته بلند سینمایی عباس کیارستمی را در جایگاه سوم قرار داد.ریچارد برادی منتقد سینمایی مجله «نیویورکر» سه فیلم «در ستایش عشق» (۲۰۰۱) ساخته ژان لوک گدار کارگردان نامدار موج نوی سینمای فرانسه، «نه یک فیلم خانگی» (۲۰۱۵) ساخته شانتال آکرمن فیلمساز پیشگام بلژیکی و «مثل یک عاشق» (۲۰۱۲) از عباس کیارستمی را به عنوان سه فیلم اول در فهرست پنجاه فیلم برتر خارجی قرن ۲۱ معرفی کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها