کیانوش عیاری درباره دلیل تغییر نام سریال «۸۸ متر» به «۸۷ متر» و اینکه به بهانه یک داستان به موضوعات جامعه می پردازد، صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما، کیانوش عیاری درباره سریال «۸۷ متر» که این روزها در حال ساخت آن است، گفت: برای من داستان و هسته اصلی هر قصه ای بهانه ای است تا آنچه را که می خواهم بیان کنم. در سریال «روزگار قریب» هم همینطور بود قصد من این نبود که بیوگرافی ای از زندگی یک پزشک ارایه کرده و زندگی اش را تصویر کنم بلکه منظور دیگری داشتم.
وی ادامه داد: زندگی پزشک «روزگار قریب» بهانه ای شد تا بتوانم پوست انداختن کشور را در آن سال ها یعنی سال ۱۸۹۵ به این طرف ببینم. در آن دوره بسیاری از پدیده ها در حال شکل گیری بودند و آن مقطع برای کشوری که می خواست تغییر کند بسیار حساس بود.
این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون تصریح کرد: آن زمان شخصیت دکتر قریب در درجه دوم اهمیت قرار داشت ولی بهانه و عنصر خوبی بود تا بتوانیم با استفاده از نمایش زندگی وی مسایل مورد نظرمان را بیان کنیم. اینجا هم دغدغه ما همین است، درباره موضوعی که سریال می سازیم یعنی فروش یک خانه در یک زمان به دو نفر و کلاهبرداری با آن فیلم و سریال های بسیاری ساخته شده است و این موضوع به تنهایی برای من حایز اهمیت نیست.
عیاری با اشاره به دغدغه های خود عنوان کرد: آنچه برای من مهم است ارتباط آدم ها با یکدیگر و جامعه است و ما مسایلی از جمله حقه بازی، تقلب، بی مسئولیتی، دروغ و… را مطرح می کنیم که در جامعه وجود دارد.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره بودجه تلویزیون و اینکه این پروژه را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر؟ توضیح داد: ما این نگرانی را داریم که کمبود بودجه تاثیر خود را روی سریال بگذارد و می گذارد با این حال من سعی می کنم تا جایی که زورم برسد این مشکلات را پشت سر بگذارم و کیفیت کار خود را کاهش ندهم.
وی درباره اینکه چرا نام این سریال فقط به دلیل ارجاع به یک اتفاق تغییر کرد، گفت: به هر حال تلویزیون بنا بر مصلحت هایی ترجیح داد که نام این سریال «۸۷ متر» شود و متاسفانه اینگونه عنوانش تغییر کرد.
عیاری در پایان درباره رویکرد تلویزیون نسبت به داستان و اینکه سخت گیری داشته اند یا خیر بیان کرد: ما تا الان راحت کار کردیم و مشکلی نداشتیم و بخشی از تصاویری هم گرفته شده است برای مدیران فرستاده شده که خوشبختانه مشکلی نداشتند.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
آخرین ها
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- روایت منوچهر محمدی از یک اتاق عجیب ۱۶ متری در وزارت ارشاد که برای سینماگران پرونده سازی می کرد
- سر فیلم بازمانده می گفتند چرا ارتش اسرائیل حجاب ندارد؟