تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۱:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47331

 کیوان

کیوان کثیریان، یکی از منتقدان سینمای ایران و مدیر سینماتک خانه هنرمندان است.

به گزارش سینماسینما، او درباره سیاسی بودن اسکار و نادیده انگاشتن ارزش‌های هنری فیلم «فروشنده» فرهادی به «فرهیختگان» گفت: «‌اینکه این جایزه سیاسی بوده است یا نه را باید از آنهایی که جایزه را دادند بپرسید. فیلم فروشنده اصغر فرهادی از جمله آثار شاخص امسال بود. اینکه برنده شدن آن در اسکار به یک اتفاق سیاسی در کشور آمریکا گره خورده، دراختیار فرهادی نبوده است. تنها وظیفه کارگردان این فیلم واکنش مناسب در شرایط مختلف بود. فرهادی که در تصمیمات دونالد ترامپ دخیل نبوده. او باید بهترین واکنش‌ها را نشان می‌داد که این اتفاق هم افتاده است. در واقع، وقتی یک فیلم نامزد جایزه اسکار می‌شود یعنی مستحق گرفتن جایزه است. به ایران کاری ندارم اما در عرف جشنواره‌ها چنین معنایی وجود دارد. به هر حال وقتی یک فیلم باید میان چند نامزد اصلی به عنوان بهترین اثر انتخاب شود.»

سردبیر ماهنامه «هنر و تجربه» درباره تاثیر این جوایز بر سینمای ایران ادامه داد: «سینمای ایران مدتهای‌ طولانی است که در دنیا دیده می‌شود و بسیار معتبر و شناخته شده است. وقتی سینمای ایران چنین جوایز مهمی را می گیرد، توجه بین‌المللی را بار دیگر به سمت فرهنگ غنی کشورمان جلب می‌کند.
حاکمان آمریکا در حال حاضر می‌خواهند چهره خشنی از ایران نشان دهند. با درخشیدن در عرصه‌های فرهنگی می‌توانیم این تفکر و نگاه را خنثی کنیم. اصغر فرهادی نمایندگان مناسبی هم برای دریافت جایزه‌اش معرفی کرد تا چهره علمی و پیشرو ایران را نیز به رخ بکشد. او بسیار هوشمندانه عمل کرد.»

منبع: فرهیختگان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها