تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۸:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 139934

کیومرث پوراحمد می‌گوید: خسرو سینایی صفات بارزی داشت و یکی از مهم‌ترین‌هایش انسانیت او بود که این روزها خیلی نایاب شده است.

به گزارش سینماسینما این کارگردان سینما در پی درگذشت خسرو سینایی گفت: آقای سینایی که اهل موسیقی هم بود دو – سه فیلم خیلی خیلی خوب داشت مثل «در کوچه‌های عشق» که خیلی شاعرانه بود یا «عروس آتش» که فیلم بسیار مهمی بود. او آدمی فرهیخته و فرهنگی بود که البته ممکن است خیلی‌ها این ویژگی‌ها را داشته باشند  ولی آقای سینایی در کنار این‌ها یک صفت بسیار بارز دیگر هم داشت که آن هم انسانیت بود. او انسان بود و این چیزی است که این روزها خیلی نایاب شده است.

پوراحمد افزود: من با ایشان زیاد نزدیک و صمیمی نبودم ولی در سفری با هم همراه بودیم و در این حد ایشان را شناختم که سینه‌ی این مرد از کینه و بغض و نفرت به کلی خالی بود. او سرشار از مهر و مهرورزی بود و عاشقانه و مهرورزانه، بدون بخل و تنگ نظری با اطرافیانش و سینما برخورد می‌کرد.

وی گفت: او انسان بسیار شریفی بود که برای ساخت فیلم‌هایش اهل دو دوزه بازی و کلاه گذاشتن سر دیگران نبود. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود آدم خیلی دلش بسوزد که چنین موجود نازنین و زلالی که خالی از تنگ نظری و حسد بود از بین ما و از سینمای ما برود.  البته بسیارانی هستند که در سینمای ما با روش‌های ضدفرهنگ و ضد هنر دور افتاده‌اند و نمی‌توانند کار کنند و آقای سینایی هم جزو کسانی بود که کمتر کار می‌کرد، اما شرافتی که در وجودش بود و خلوصی که داشت بسیار با ارزش بود و خبر درگذشتش شوکه کننده است و بسیار حیف بود که رفت.

پوراحمد در پایان بیان کرد:‌ البته فکر می‌کنم اگر آقای سینایی کرونا هم نمی‌گرفت و از این بیماری فوت نمی‌کرد، مثل خیلی‌های دیگر از این سیاست‌های نابخردانه و ضدفرهنگی و ضدهنری دق می‌کرد. این سیاست‌ها واضح است  و ما به چشم می‌بینیم که نه فقط آقای سینایی بلکه همگی ما شامل آن می‌شویم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها