تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۷:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4409

کیومرث پوراحمدکیومرث پوراحمد در واکنش به برخی از خبرها، گفت: «فیلم «کفش‌هایم کو» دنباله‌ی «شب یلدا» نیست.» این کارگردان سینما در گفت ‌وگویی تصریح کرد: «تنها وجه مشترک این فیلمنامه با «شب یلدا» مهاجرت است، اما آیا هر فیلمی که درباره مهاجرت باشد، در ادامه‌ «شب یلدا» است؟! بعد از فیلم «شب یلدا» چندین فیلم درباره مهاجرت ساخته شد اما هیچ کدام ادامه آن فیلم نبود.»

او با بیان اینکه فیلم‌نامه‌ فیلم «کفشهایم کو» درباره‌ آلزایمر است، خاطرنشان کرد: «این قصه را با کمک فرید مصطفوی نوشتم و در آن موضوع اصلی آلزایمر یک فرد است و مهاجرت هم یکی از داستان‌های فرعی آن است که روایت را تراژیک می‌کند. انگیزه‌ای که باعث شد، فیلمنامه‌ی «کفش‌هایم کو» را بنویسم، آلزایمر مادرم بود که ۱۰ سال به آن مبتلا شد و خواهرانم، بخصوص خواهرم «توران»، پروانه وار به دور او چرخید. آلزایمر مادر زندگی ما را ۱۰ سال تحت الشعاع قرار داد.»

به گفته‌ی او، دکتر مریم نوروزیان رئیس انجمن آلزایمر ایران به عنوان مشاور پزشکی این فیلمنامه، با او همکاری کرده است. این کارگردان با تاکید دوباره بر اینکه «آدم نوستالژی نیست»، تصریح کرد: «کار خوبی نمی‌دانم که دو، سه فیلمی را بسازم. «شب یلدا» ۱۸ سال قبل ساخته شد و تمام شد، مگر اینجا سینمای هالیوود است که من بخواهم دو، سه آن را بسازم! اساسا دوست ندارم این کار را بکنم.»

پوراحمد اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده فیلمبرداری «کفش‌هایم کو» را آغاز کند. به گفته‌ِ او، تاکنون حضور رضا کیانیان و مجید مظفری قطعی شده است و فاطمه معتمدآریا نیز در صحبت‌های اولیه موافقت‌های خود را اعلام کرده و قریب به یقین در این فیلم حضور خواهد داشت و فیلم دو بازیگر دختر دارد که هنوز قطعی نشده‌اند.

پوراحمد در پایان با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌های خبری گفت: «من دوست ندارم توی بوق و کرنا باشم! به خصوص برای کاری که هنوز در مرحله پیش‌تولید است، حتی در مرحله فیلمبرداری هم خیلی علاقه‌ای ندارم درباره‌ کارم مصاحبه کنم چون اگر فیلمی خوب باشد،‌ خودش در بوق و کرنا قرار می‌گیرد و اگر هم بد باشد، منتقدین ازخجالت ما در می‌آیند و ما را در بوق و کرنا می‌گذارند.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها