بازیگر نقش حضرت والا در سریال «بانوی عمارت» بیان کرد که در همان مرحله خواندن فیلمنامه مجذوب پیچیدگیهای این شخصیت شده بود.
به گزارش سینماسینما، صالح میرزاآقایی در گفتگویی درباره نقش جهانبخش میرزا و حضرت والا در سریال «بانوی عمارت» که آخرین قسمت از آن به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد به تازگی روی آنتن رفت، گفت: بازخوردهایی که من از این سریال گرفتم تقریبا با بازخوردهای نقش داوود در سریال «گمگشته» برابری میکند که سال ۸۰ از تلویزیون پخش شد و شاید من بعد از حدود ۱۷ سال دوباره با چنین حجمی از واکنشها و محبت مردم مواجه شدهام.
این بازیگر اضافه کرد: آن زمان هم بازی در نقش «گمگشته» سروصدا به پا کرد و باعث شد نقشهای بسیاری به یک جوان ۳۱ ساله پیشنهاد شود.
وی درباره نقشهای مختلفی که در این سالها بازی کرده است، بیان کرد: من بازیگری هستم که از ایفای نقشهای متفاوت به شدت استقبال میکنم چون این تفاوت نقشآفرینی، گریمهای گوناگون را با خود به همراه دارد و الگویم در دنیای بازیگری در اینگونه تمایزها، رابرت دنیرو است؛ بازیگری که به شدت روی من تاثیرگذار بوده و هست.
نظر مردم درباره استفاده از سبیل دوران قاجار
این بازیگر با اشاره به گریم خود در این سریال عنوان کرد: خوشبختانه صورت من برای هر نوع گریمی انعطافپذیر است و گریم خود در این سریال را هم بسیار دوست داشتم. این گریم با آن فرم سبیل و سالک روی صورت و موهایی به سبک قاجار توسط مجید اسکندری طراحی شد که آنقدر برای مخاطب باورپذیر و جالب بود که بسیاری میگفتند از همان هیبت و سبیل در زندگی روزمرهام استفاده کنم. این چهرهپردازی و هیبت در عین اینکه قرار بود برای نقش حضرت والا و جهانبخش میرزا کاریزماتیک باشد از طرف مردم هم پذیرفته شده بود.
همه عوامل این سریال با رقمهای پایین کار کردند. درحالیکه بودجه این سریال را باید براساس بودجه یک پروژه الف ویژه محسوب میکردند چون تلاش زیادی برای آن صورت گرفت و کار پرخرجی بودوی با اشاره به چگونگی حضورش در «بانوی عمارت» توضیح داد: من رلهای متفاوت و ضدقهرمانهای زیادی در سریالهای «مختارنامه»، «کلاه پهلوی» و… بازی کردم و در هر یک از این آثار سعی کردم به نوع متفاوتی نقش ایفا کنم. فکر میکنم اتفاق خوبی که در «بانوی عمارت» رخ داد به قانونی مربوط میشود که در سالهای اخیر کشف کردهام و آن قانون شکرگزاری است و اینکه مدام خدواند را به دلیل نقشها و انسانهای خوبی که در مسیر زندگیام قرار میدهد، شکر میکنم.
همان ابتدا مجذوب پیچیدگیهای این کاراکتر شدم
میرزاآقایی اضافه کرد: من دوستی قدیمی به نام حسام نورانی دارم که سال گذشته اواخر اجرای نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی به دیدن این نمایش آمد و بعد از آن مرا به دفتر عزیزالله حمیدنژاد دعوت کرد. من به دفتر وی رفتم و حمیدنژاد از همان ابتدا درباره جذابیت و پیچیدگیهای شخصیت جهانبخش میرزا و حضرت والا برایم صحبت کرد و من در همان جلسه نخست مجذوب این کاراکتر شدم.
بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به بودجه پایین «بانوی عمارت» توضیح داد: متاسفانه من برای ایفای این نقش با تهیهکننده و رقم پیشنهادی آنها به توافق اولیه نرسیدم، البته این را باید گفت که همه عوامل این سریال با رقمهای پایین کار کردند. درحالیکه بودجه این سریال را باید براساس بودجه یک پروژه الف ویژه محسوب میکردند چون تلاش زیادی برای آن صورت گرفت و کار پرخرجی بود. با این حال دوباره حسام نورانی با من تماس گرفت و در صحبتهای بعدی بود که متقاعد شدم در این کار حاضر شوم و خدا را شکر میکنم که این نقش را پذیرفتم.
خواندن فیلمنامه را در ۲ شب تمام کردم
وی درباره بازی خود در این مجموعه اظهار کرد: من بازی خود در این مجموعه را خیلی دوست داشتم و از همان ابتدا مسحور متن و قصه احسان جوانمرد شدم که از دیالوگهایی در نهایت ظرافت و روان شناختی شخصیتها برخوردار بود. متن فیلمنامه کامل سریال را هم در حدود ۲ شب تمام کردم چراکه اصلا نمیتوانستم آن را بر زمین بگذارم و برایم مثل یک رمان جذاب بود.
بازیگر «سرزمین کهن» همچنین درباره تعامل خود با عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال عنوان کرد: دکوپاژ، ظرافتهای نقش و حس زیبایی شناسی برای حمیدنژاد اهمیت زیادی داشت و او به خوبی بازیگرانش را رصد و هدایت میکرد. من برای این نقش زحمت بسیار کشیدم و این شخصیت را از لحظه ای که فیلمنامه را خواندم و بعد در اجرا طراحی کردم که تمایز بین شخصیت جهانبخش میرزا و حضرت والا مشخص شود و سعیم همواره بر این بود که رفت و برگشتی درونی بین ۲ شخصیت داشته باشم.
دوست داشتم چهره حضرت والا دیرتر آشکار میشد
وی اضافه کرد: البته خیلی دوست داشتم چهره حضرت والا دیرتر آشکار میشد و مردم را تشنهتر میکرد و فکر میکنم رازآلودگی این نقش هم مردم و هم من را به خود مجذوب کرده بود.
بازیگر نقش حضرت والا در پایان یادآور شد: باید تاکید کرد که این سریال خروجی یک کار تیمی است که حضور تکتک افراد در شکلگیری این کار تعیین کننده بود. در انتها خرسند و شادمانم که این سریال توانست خانوادهها را در شبهای سرد زمستان در کنار هم پای تلویزیون بنشاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصاویر گریم ابراهیم یزدی و آخرین سفیر آمریکا در ایران در سریالی به کارگردانی جواد شمقدری
- نگاهی به سریال «بانوی عمارت» :درام داعیه روایت تاریخ ندارد
- تشابه اوک نیو با «بانوی عمارت»؟!
- واکنش کارگردان سریال بانوی عمارت به شباهت این سریال با سریالهای شهرزاد و حریم سلطان
- در پستوی متحجرترین آدمهای جامعه ما، فیلمهای آمریکایی نقشآفرینی میکنند!
- یادداشت محمد آفریده درباره عزیز الله حمید نژاد به بهانه نمایش بانوی عمارت از تلویزیون
- عوامل «بانوی عمارت» به قزوین رفتند/ تولید سریال در آخرین لوکیشن
- اندیشه فولادوند به «بانوی عمارت» پیوست
- تهیه کننده «بانوی عمارت»: منتظریم تکلیف بودجه مان مشخص شود
- برای پخش از شبکه سه/ تصویربرداری «بانوی عمارت» در کاشان به پایان رسید
- تصویر برداری«بانوی عمارت»ادامه دارد/ جدیدترین ساخته حمیدنژاد در کاشان/ تصویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





