بازیگر نقش حضرت والا در سریال «بانوی عمارت» بیان کرد که در همان مرحله خواندن فیلمنامه مجذوب پیچیدگیهای این شخصیت شده بود.
به گزارش سینماسینما، صالح میرزاآقایی در گفتگویی درباره نقش جهانبخش میرزا و حضرت والا در سریال «بانوی عمارت» که آخرین قسمت از آن به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد به تازگی روی آنتن رفت، گفت: بازخوردهایی که من از این سریال گرفتم تقریبا با بازخوردهای نقش داوود در سریال «گمگشته» برابری میکند که سال ۸۰ از تلویزیون پخش شد و شاید من بعد از حدود ۱۷ سال دوباره با چنین حجمی از واکنشها و محبت مردم مواجه شدهام.
این بازیگر اضافه کرد: آن زمان هم بازی در نقش «گمگشته» سروصدا به پا کرد و باعث شد نقشهای بسیاری به یک جوان ۳۱ ساله پیشنهاد شود.
وی درباره نقشهای مختلفی که در این سالها بازی کرده است، بیان کرد: من بازیگری هستم که از ایفای نقشهای متفاوت به شدت استقبال میکنم چون این تفاوت نقشآفرینی، گریمهای گوناگون را با خود به همراه دارد و الگویم در دنیای بازیگری در اینگونه تمایزها، رابرت دنیرو است؛ بازیگری که به شدت روی من تاثیرگذار بوده و هست.
نظر مردم درباره استفاده از سبیل دوران قاجار
این بازیگر با اشاره به گریم خود در این سریال عنوان کرد: خوشبختانه صورت من برای هر نوع گریمی انعطافپذیر است و گریم خود در این سریال را هم بسیار دوست داشتم. این گریم با آن فرم سبیل و سالک روی صورت و موهایی به سبک قاجار توسط مجید اسکندری طراحی شد که آنقدر برای مخاطب باورپذیر و جالب بود که بسیاری میگفتند از همان هیبت و سبیل در زندگی روزمرهام استفاده کنم. این چهرهپردازی و هیبت در عین اینکه قرار بود برای نقش حضرت والا و جهانبخش میرزا کاریزماتیک باشد از طرف مردم هم پذیرفته شده بود.
همه عوامل این سریال با رقمهای پایین کار کردند. درحالیکه بودجه این سریال را باید براساس بودجه یک پروژه الف ویژه محسوب میکردند چون تلاش زیادی برای آن صورت گرفت و کار پرخرجی بودوی با اشاره به چگونگی حضورش در «بانوی عمارت» توضیح داد: من رلهای متفاوت و ضدقهرمانهای زیادی در سریالهای «مختارنامه»، «کلاه پهلوی» و… بازی کردم و در هر یک از این آثار سعی کردم به نوع متفاوتی نقش ایفا کنم. فکر میکنم اتفاق خوبی که در «بانوی عمارت» رخ داد به قانونی مربوط میشود که در سالهای اخیر کشف کردهام و آن قانون شکرگزاری است و اینکه مدام خدواند را به دلیل نقشها و انسانهای خوبی که در مسیر زندگیام قرار میدهد، شکر میکنم.
همان ابتدا مجذوب پیچیدگیهای این کاراکتر شدم
میرزاآقایی اضافه کرد: من دوستی قدیمی به نام حسام نورانی دارم که سال گذشته اواخر اجرای نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی به دیدن این نمایش آمد و بعد از آن مرا به دفتر عزیزالله حمیدنژاد دعوت کرد. من به دفتر وی رفتم و حمیدنژاد از همان ابتدا درباره جذابیت و پیچیدگیهای شخصیت جهانبخش میرزا و حضرت والا برایم صحبت کرد و من در همان جلسه نخست مجذوب این کاراکتر شدم.
بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به بودجه پایین «بانوی عمارت» توضیح داد: متاسفانه من برای ایفای این نقش با تهیهکننده و رقم پیشنهادی آنها به توافق اولیه نرسیدم، البته این را باید گفت که همه عوامل این سریال با رقمهای پایین کار کردند. درحالیکه بودجه این سریال را باید براساس بودجه یک پروژه الف ویژه محسوب میکردند چون تلاش زیادی برای آن صورت گرفت و کار پرخرجی بود. با این حال دوباره حسام نورانی با من تماس گرفت و در صحبتهای بعدی بود که متقاعد شدم در این کار حاضر شوم و خدا را شکر میکنم که این نقش را پذیرفتم.
خواندن فیلمنامه را در ۲ شب تمام کردم
وی درباره بازی خود در این مجموعه اظهار کرد: من بازی خود در این مجموعه را خیلی دوست داشتم و از همان ابتدا مسحور متن و قصه احسان جوانمرد شدم که از دیالوگهایی در نهایت ظرافت و روان شناختی شخصیتها برخوردار بود. متن فیلمنامه کامل سریال را هم در حدود ۲ شب تمام کردم چراکه اصلا نمیتوانستم آن را بر زمین بگذارم و برایم مثل یک رمان جذاب بود.
بازیگر «سرزمین کهن» همچنین درباره تعامل خود با عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال عنوان کرد: دکوپاژ، ظرافتهای نقش و حس زیبایی شناسی برای حمیدنژاد اهمیت زیادی داشت و او به خوبی بازیگرانش را رصد و هدایت میکرد. من برای این نقش زحمت بسیار کشیدم و این شخصیت را از لحظه ای که فیلمنامه را خواندم و بعد در اجرا طراحی کردم که تمایز بین شخصیت جهانبخش میرزا و حضرت والا مشخص شود و سعیم همواره بر این بود که رفت و برگشتی درونی بین ۲ شخصیت داشته باشم.
دوست داشتم چهره حضرت والا دیرتر آشکار میشد
وی اضافه کرد: البته خیلی دوست داشتم چهره حضرت والا دیرتر آشکار میشد و مردم را تشنهتر میکرد و فکر میکنم رازآلودگی این نقش هم مردم و هم من را به خود مجذوب کرده بود.
بازیگر نقش حضرت والا در پایان یادآور شد: باید تاکید کرد که این سریال خروجی یک کار تیمی است که حضور تکتک افراد در شکلگیری این کار تعیین کننده بود. در انتها خرسند و شادمانم که این سریال توانست خانوادهها را در شبهای سرد زمستان در کنار هم پای تلویزیون بنشاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصاویر گریم ابراهیم یزدی و آخرین سفیر آمریکا در ایران در سریالی به کارگردانی جواد شمقدری
- نگاهی به سریال «بانوی عمارت» :درام داعیه روایت تاریخ ندارد
- تشابه اوک نیو با «بانوی عمارت»؟!
- واکنش کارگردان سریال بانوی عمارت به شباهت این سریال با سریالهای شهرزاد و حریم سلطان
- در پستوی متحجرترین آدمهای جامعه ما، فیلمهای آمریکایی نقشآفرینی میکنند!
- یادداشت محمد آفریده درباره عزیز الله حمید نژاد به بهانه نمایش بانوی عمارت از تلویزیون
- عوامل «بانوی عمارت» به قزوین رفتند/ تولید سریال در آخرین لوکیشن
- اندیشه فولادوند به «بانوی عمارت» پیوست
- تهیه کننده «بانوی عمارت»: منتظریم تکلیف بودجه مان مشخص شود
- برای پخش از شبکه سه/ تصویربرداری «بانوی عمارت» در کاشان به پایان رسید
- تصویر برداری«بانوی عمارت»ادامه دارد/ جدیدترین ساخته حمیدنژاد در کاشان/ تصویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
آخرین ها
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد