تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۸:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19806

کیارستمیسایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت وگویی با دکتر رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران که در چند ماه اخیر از نزدیک در جریان اقدامات درمانی انجام شده برای این هنرمند بود کرد.

در این مطلب علت فوت کیارستمی ، دلیل بیماری و همچنین اقدامات درمانی که در کشور برای درمان وی انجام شده تشریح شده است.

🔹ایشان یک بیماری روده ای داشتند که توسط پزشک معتمد خودشان و در بیمارستانی که به انتخاب خودشان بود کولونوسکوپی شده بودند. اگرچه اولین عمل جراحی وی به دلیل مشکل روده ای و برای پیشگیری از پیشروی سرطان بود، اعمال جراحی بعدی به دلیل ایجاد عارضه در جراحی اول و نیز التهاب کیسه صفرا انجام شد.

🔹نیمه شب دوازدهم فروردین، وزیر ارشاد وضعیت وخیم عباس کیارستمی را به اطلاع دکتر هاشمی می رساند و متعاقب آن ما با دستور وزیر بهداشت بر بالین آقای کیارستمی حاضر شدیم. با توجه به شرایط، بیمار در وضعیت بحرانی شوک قرار داشت و ما با سطح هوشیاری درجه ۳ که کمترین سطح هوشاری برای یک بیمار است با وی مواجه شدیم. عفونت منتشر در خون آقای کیارستمی و فشار خون پایین، او را به دستگاه ونتیلاتور و تنفس نیازمند کرده بود.

🔹خوشبختانه در آن مقطع با توجه به روند موفق درمان، به تدریج بیمار از دستگاه ونتیلاتور جدا شد و مصرف بیشتر آنتی بیوتیک ها به تدریج قطع شد؛ به تدریج غذای خوراکی برای وی شروع شد. پس از مدتی به بخش آمدند و در اواسط اردیبهشت ما توانستیم وی را از بیمارستان مرخص کنیم. آقای کیارستمی در این مدت بیش از ۲۰ بار توسط بنده ویزیت شدند و روز قبل از ترخیص نیز دکتر هاشمی مجددا از او عیادت کردند و گزارش های لازم درباره ادامه روند درمان به آقای وزیر ارایه شد.

🔹ما با اعزام وی به خارج کشور موافق نبودیم چرا که تمام اقدامات لازم برای او در کشور انجام شده بود و این جابجایی لزومی نداشت اما آقای کیارستمی با توجه به تمایل خود تصمیم به سفر خارج از کشور گرفتند و بر اساس منشور حقوق بیمار وی مختار برای رفتن بود، ما نیز به تصمیم او احترام گذاشتیم. قبل از سفر وزیر بهداشت مجددا از وی عیادت کردند و گفتگویی را نیز در همین مورد با هم انجام دادند؛ دکتر هاشمی به آقای کیارستمی گفتند که شخصا با این سفر مخالفند ولی اختیار تصمیم گیری در این موضوع را به خود ایشان دادند. ما در خصوص انتقال آقای کیارستمی با پسر وی نیز گفتگو کردیم ولی او به ما گفت که پدر برای انجام این سفر درمانی اصرار دارد.

🔹آقای کیارستمی در فرانسه دچار خونریزی شدید مغزی شدند و به دلیل اینکه برای درمان از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کردند، امکان انجام عمل جراحی نیز وجود نداشت و متاسفانه این هنرمند ارزشمند کشور فوت می کنند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها