به گزارش سینماسینما، او معتقد است ابعاد شخصیت نازی با پیشرفت قصه بیشتر برای مخاطبان روشن خواهد شد و در چند مقطع نیز مخاطبان را غافلگیر میکند. سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی گلاره عباسی بعد از سریالهای «نون و ریحون» و «مدینه» است. عباسی اعتقاد دارد پخش هر شب سریال در ماه رمضان محک خوبی برای بازیگر است که هم نظرات مردمی را بیشتر بشنود و هم این که عملکرد خودش را ارزیابی کند. او تا به امروز در مجموعههای کیمیا، بیانتظار، مهرآباد، تکیه بر باد، شیدایی، کتابفروشی هدهد، بچهها نگاه میکنند، گمشده، حیرانی و در چشم باد تجربه نقشهای متفاوت را داشته است. با این بازیگر درباره سریال برادر به گفتگو نشستیم.
سریالهای ماه رمضان هر سال با اقبال مخاطبان روبهرو میشوند، آیا این مساله در انتخاب شما برای بازی در سریال برادر دخیل بوده است؟
سریالهایی که در مناسبتهای نوروز، محرم و رمضان روی آنتن میروند بیشتر دیده میشوند و مردم هم خیلی از این آثار استقبال میکنند. از سوی دیگر وقتی بازیگری برای تلویزیون بازی میکند، حتما مخاطب برایش اهمیت دارد و این که علاقهمند است مردم کارش را ببینند. البته معتقدم سریالهای رمضانی بیشتر از دو مناسبت دیگر دیده میشوند و مثل نمایشگاه است و مردم نظراتشان را میدهند. مسلما برای من هم این مساله جذاب است و علاقه مند هستم کارم هر شب پخش شود. من هم قبل از بازی در سریال برادر در سریالهای نون و ریحون به کارگردانی فرزاد موتمن و مدینه ساخته سیروس مقدم بازی کرده بودم و این سریال سومین تجربه ماه رمضانی من است. به همین دلیل پخش سریال برادر در ماه رمضان در انتخاب من بیتاثیر نبوده است.
نقش نازی برایتان چه ویژگیهایی داشت؟
من هم مثل دیگر بازیگران دوست دارم نقشهای متفاوت را تجربه کنم. البته این تقسیمبندی درباره نقشهای مثبت، منفی و خاکستری وجود دارد، اما برای من مهم نیست که نقش مثبت بازی میکنم یا خاکستری و منفی. دلم میخواهد نقشم را متفاوت بازی کنم تا مخاطب از دیدن کار لذت ببرد. بازی کردن در سریالهای ماه رمضان این امتیاز را دارد که هم بازیگر خودش را محک بزند که عملکردش چگونه بوده و هم این که مردم درباره بخشهای مختلف سریال از بازیها گرفته تا قصه و… نظراتشان را بگویند. در واقع مردم خیلی با دقت اثر را میبینند، به همین دلیل بهتر میتوانند دیدگاهشان را بگویند. من هم قبل از ایفای شخصیت نازی طراحیهای لازم را انجام دادم و تلاش کردم نقشم را خیلی خوب بازی کنم، زیرا نقش جای کار داشت. در مجموع شخصیت نازی چند وجهی است و امیدوارم از پس نقش برآمده باشم.
اما تا به الان خیلی شاهد تعلیق این شخصیت نبودیم!
با پیشرفت قصه این اتفاق میافتد. مطمئن هستم مخاطب غافلگیر میشود. امیدوارم این غافلگیری را در آورده باشم و شرمنده نقشم نشوم. به نظرم نباید قضاوت عجولانه داشته باشیم، چون نازی از آن دسته شخصیتهاست که در چند مقطع مخاطب را غافلگیر خواهد کرد و لایههای متفاوتی دارد که به مرور برای مخاطب روشن میشود.
یعنی با این جمله مخاطبان را به صبوری دعوت میکنید؟
بله، به نظرم برخی مواقع ما باید صبر داشته باشیم تا به مرور رفتارهای شخصیتهای قصه برای مخاطب روشن شود؛ این که چرا او دست به چنین کارهایی میزند و دلیلش چیست، فکر میکنم این مساله به جذابیتهای شخصیت نازی اضافه کرده است.
سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی شماست و با تعجیلهای کارهای مناسبتی کاملا آشنا هستید. خستگی و تعجیلهای بموقع رساندن به آنتن، شما را برای طراحی شخصیت نازی با مشکل روبهرو نکرد؟
این ویژگی کارهای ماه رمضان و مناسبتی است و من به عنوان بازیگر اضطراب این مساله را دارم که نقش را درست در بیاورم و برایم اهمیت دارد، اما میتوان با حضور همکاران حرفهای سختیهای کار را پشتسر گذاشت. ضمن این که وقتی بازخوردها را همزمان با تولید و پخش میبینید، دلنشین است و محکی برای اعضای گروه محسوب میشود. راستش این نوع تولید باعث میشود همه بهتر متوجه نقاط قوت و کاستیها شوند. در مجموع این نوع کار کردن یک آزمون محسوب میشود.
سریالهای ماه رمضان را با کارگردانان مختلف کار کردید و بعد از سریال کیمیا، این دومین تجربه شما با جواد افشار است. کار با این کارگردان چه تجربهای برایتان به همراه داشته است؟
خوشبختانه شانس این را داشتم که با کارگردانانی کار کنم که آثارشان دیده میشود و پر مخاطب است. آقای موتمن کارگردان بسیار خوبی است. آقای مقدم مخاطب را خیلی خوب میشناسد. سریال قبلی آقای افشار با نام کیمیا هم با اقبال مردمی روبهرو شد. وقتی با یک کارگردان تجربه خوبی داشته باشید با میل و رغبت بیشتری علاقهمند هستید تجربه دوم، سوم و… را تکرار کنید. فضای سریال برادر صمیمانه و دوستانه بود و آقای افشار هم تلاش میکرد محیط را آرام نگه دارد. ضمن اینکه این فرصت را به بقیه میداد براحتی نظراتشان را اعلام کنند.
در واقع همه خودشان را سر کار آقای افشار سهیم میدانند و با تعامل خوبی که دارد، بازیگران مرتب درباره نقششان صحبت میکنند. به هر حال همه از نقش عاطفه، احساس و درک دارند. ضمن این که پوریا پورسرخ نقش مقابل من در سریال کیمیا بود و در سریال برادر هم این اتفاق افتاده است. بنابراین با شناخت کار را انجام دادم.
در این سریال نقش پدر شما را کاظم بلوچی بازی میکند، اما چرا رابطه دختر و پدر رسمی و خشک است و صمیمانه نیست. به نظرتان بهتر نبود این رابطه دوستانه بود؟
کاراکتر من و آقای بلوچی برای مخاطب هنوز روشن نشده است. به مرور زمان متوجه خواهید شد که بر اثر اتفاقاتی که رخ داده، اینگونه رفتار میکنند. در واقع رفتار پدر و دختر آگاهانه است. به همین دلیل تاکید کردم مخاطبان باید صبوری داشته باشند. امیدوارم بینندگان از تماشای سریال برادر لذت ببرند.
منبع: روزنامه جام جم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- مستند «هما» از فرانسه جایزه کارگردانی گرفت
- جایزه ویژه یک جشنواره آمریکایی به مستند «هما» رسید
- نمایش مستند «هما» در جایزه مسابقه جهانی فیلم
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- دوربین فرانسوی در جشنواره مستند کانادا
- نسخه ویژه نابینایان «گناه فرشته» منتشر میشود
- نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر میشود
- «پدران» از ۱۸ بهمن اکران میشود
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «شیر شاه» با صدای باران کوثری
- دیپلم افتخار جشنواره کلمبیایی برای مستند گلاره عباسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری