تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۳:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62854

هفتمین “کاشی ماندگار” سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر سردر خانه عباس کیارستمی نشست.

به گزارش سینماسینما، طرح نصب “کاشی ماندگار” سر در خانه‌ اهالی فرهنگ و هنر که از چند ماه گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بر سر در خانه‌ تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر نصب می‌شود، روزگذشته ۲۳ مرداد بر سر در خانه‌ عباس کیارستمی نیز نصب شد.

این کاشی، هفتمین “کاشی ماندگار” بود که بر سر در خانه‌ کارگردان سرشناس سینمای ایران، عباس کیارستمی و با حضور حمید قادری، خواهرزاده او، نصب شد.

پیش از این سر در خانه هنرمندانی چون ایران درودی، جواد مجابی، ناصر مسدودی و… این کاشی نصب شده بود.

قادری در حاشیه نصب این کاشی، این اقدام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را ارزشمند دانست و افزود: ارزش این کار در آن است که این کاشی‌ها بر سردر خانه آن‌دسته از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر که در قید حیات هستند نیز نصب می‌شود و به این وسیله، از فرهیختگان در طول زندگی‌شان تجلیل به‌عمل می‌آید.

خواهرزاده‌ این کارگردان با بیان اینکه کیارستمی یک کارگردان بزرگ بود و حق زیادی بر گردن سینما دارد، اضافه کرد: برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای پررنگ‌تر نشان دادن فعالیت‌های خود از هنرمندان تجلیل به‌عمل می‌آورند اما ارزش و ویژگی نصب “کاشی ماندگار” بر سردر خانه مشاهیر و هنرمندان در آن است که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حقی برای خود ایجاد نمی‌کند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها