آشینا سای بازیگر سرشناس ژاپنی در ۳۶ سالگی به زندگیاش خاتمه داد و این سومین خودکشی یک هنرپیشه ژاپنی طی سال میلادی جاری است.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، آشینا سای بازیگر درامهای محبوب تلویزیونی و فیلمهای سینمایی ژاپنی در آپارتمانش در توکیو در حالی پیدا شد که درگذشته بود.
در حالی که جسد وی دوشنبه پیدا شد پلیس توکیو و آژانسی که وی با آن کار میکرد تایید کردند که خود وی به زندگیاش خاتمه داده است.
وی متولد ۱۹۸۳ در فوکوشیما بود و زمانی که هنوز نوجوان بود راهی توکیو شد و به زودی در صنعت مد کاری برای خودش به دست آورد.
او نخستین بار سال ۲۰۰۲ در درامی با عنوان «دنباله خوشبختی» نقشآفرینی کرد. وی با پشت سر گذاشتن حدود ۸۰۰ متقاضی دیگر سال ۲۰۰۷ توانست بازیگر درام تاریخی «ابریشم» ساخته فرانسوآز ژیرار شود. این فیلم محصول مشترک ژاپن، کانادا و ایتالیا بود.
در دهه گذشته وی در فیلمها و سریالهای متعدد تلویزیونی بازی کرد که بازی در نقش اصلی درام «ناناسه: سرگردانهای روحی» به کارگردانی کازویا موناکا از جمله آنها بود. سریال «آیبو: کارآگاه توکیو» در سال ۲۰۱۷ هم یکی از محبوبترین سریالهای وی بوده است. نوزدهمین فصل این سریال از اکتبر روی آنتن میرود. وی بازیگری صداپیشه هم بود و صداپیشگی نقش اصلی امیلی تورن در سریال آمریکایی «انتقام» را در سال ۲۰۱۱ برعهده داشت.
این جدیدترین مرگ بر اثر خودکشی در میان استعدادهای شناخته شده ژاپنی است و پیش از وی هاروما میورا بازیگر در ماه جولای و هانا کیمورا بازیگر برنامههای تلویزیونی در ماه می به زندگی خود خاتمه داده بودند.
سای یادداشتی از خود به جای نگذاشته تا دلیل پایان دادن به زندگیاش را روشن کند. جسد وی توسط برادرش پیدا شد و این پس از آن بود که وی از ۱۳ سپتامبر به تلفنهایش پاسخی نداد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





