تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۳:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161931

فیلم مستند «یک روایت زرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد عابدی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی لیبرک چک انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی و مشاور رسانه ای فیلم، این جشنواره یکی از معتبرترین و قدیمی ترین فستیوال های فیلم های ورزشی در سطح جهان است که امسال بیست و چهارمین دوره برگزاری خود را پشت سر می گذارد و از سی ام سپتامبر تا ده اکتبر با نمایش آثار و داوری آنها میزبان فیلم های منتخب و مخاطبان خود خواهد بود.
این دومین حضور «یک روایت زرد» در عرصه بین المللی و جشنواره های جهانی ست. محمد عابدی کارگردان و تهیه کننده اثر در ۷۳ دقیقه، روایت‌گر زندگی و دلدادگی طرفداران یک تیم آلمانی به نام بروسیا دورتموند آلمان شده است، هوادارانی که به نوعی زندگی و روزمره گی های شان با دنبال کردن اتفاقات، موفقیت ها و شکست ها و سرنوشت بازی های این تیم گره خورده است.
داستان چند جوان ایرانی که به طرزعجیبی طرفدار تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان هستند و فارغ از هر نوع ترس از قضاوت شدن، از عشق خود به تیم محبوبشان سخن می گویند. در میان آنها هستند افرادی که متعصابه حاضرند از زندگی شان بگذرند اما موفقیت تیم دوست داشتنی شان را ببینند. زمان پخش بازی های این تیم، آنها دور هم جمع شده و از کیلومترها دورتر، همپای جوانان آلمانی بروسیا دورتموند را تشویق می کنند.
این فیلم همچنین در جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی هوستون HISFF آمریکا که ۳ تا ۶ ژوِئن ۲۰۲۱ برگزار شد حضور یافته و برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.
اسامی برخی از عوامل و دست اندرکاران فیلم «یک روایت زرد» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محمد عابدی ، مدیرفیلمبرداری: حسین علوی، تدوین: محمدعلی شعبانی، آهنگساز: پرویز داودی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: زهرا صفایی.
پخش بین الملل این فیلم را مینروا فیلم با مدیریت الهه گودرزی برعهده دارد.
گفتنی است امسال بیست و چهارمین دوره فستیوال بین المللی فیلم های ورزشی Sportfilm Liberec است که در شهر لیبرک در شمال جمهوری چک برگزار می شود. جایزه اصلی این جشنواره به عنوان اسکار برای فیلم های ورزشی شناخته می شود. متولی این جشنواره، فدراسیون بین المللی ورزش های تلویزیونی سینمایی (FICTS) است که به ۷۰ کشور تحت حمایت کمیته بین المللی المپیک ملحق شده است. ۳۰ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها